کد خبر: ۳۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 10
شفاآنلاین- رییس سازمان نظام پزشکی، مهم ترین دستاورد در حوزه سلامت کشور در یک سال اخیر را ایجاد تفاهم، همدلی و همیاری بین ارگان های مختلف عرصه سلامت دانست.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر «علیرضا زالی» روز پنج شنبه در نخستین نشست کارشناسی انجمن های علمی گروه پزشکی ایران که با هدف هم اندیشی در جهت مشارکت فعال در عرصه سلامت کشور برگزار شد، افزود: گفتمان تلخ جامعه پزشکی که بدون رعایت اخلاق مبتنی بر کرامت بود به موازین مبتنی بر کرامت تغییر کرده است.

وی افزود: اکنون در فضای عمومی کشور رفتار بخش اجرایی حاکمیت کشور با جامعه پرشکی به یک رفتار سازنده مبتنی بر تلاش، تعامل و کرامت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: خوشحالیم در این فضا انجمن های علمی پزشکی کشور نیز با یک نشاط جدید وارد عمل شده اند و همراهی سیاسی، اجتماعی کلان کشور امروز به حدی است که تبلور حرکت مدنی را امروز در قالب انجمن تخصصی شاهدهستیم.

رییس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: آخرین دستاورد جامعه پزشکی، کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات است که با تصویب هیات وزیران زمینه های اجرایی این دستاورد بزرگ ملی در حوزه سلامت حاصل شده است.

زالی با بیان این که در این کتاب بیش از پنج هزار تعرفه نوین پزشکی و براساس شرایط روز طراحی شده است، گفت: طراحی این کتاب روزهای پرفراز و نشیبی را گذرانده و امروز به عنوان رهیافت برای جامعه پزشکی در اختیار ما است و آنچه امروز ایجاد شده نگاه مترقی دولت به موضوع جامعه پزشکی و نگاه متفاوت بحث ارزش گذاری خدمات پزشکی است.

وی یادآور شد: جامعه پرشکی می تواند با صیانت از این کتاب و اجرای مفاد آن به اعتماد دولت پاسخ دهد.

رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: امروز 27 انجمن علمی تخصصی در کنار گذشت از منفعت عمومی جامعه پزشکی و مسایل مالی بر اجرای این کتاب پافشاری می کند و جامعه پزشکی به دولت تضمین های لازم را برای پایداری به این کتاب داده است.

رییس سازمان نظام پزشکی از خودپالایشی و خود صیانتی به عنوان نیاز جامعه پزشکی کشور یاد کرد و خواستار تشکیل کمیته اخلاقی در انجمن های پزشکی به منظور تحقق این امر شد.

زالی درباره وضعیت 6 پرونده اخلاقی پزشکی که از سوی کمیته اخلاقی انجمن ها به سازمان نظام پزشکی ارجاع شده بود، توضیح داد: رسیدگی به این پرونده ها بدون هیچ روند اداری انجام شد چراکه معتقدیم این پرونده ها نیاز به کار کارشناسی ندارد و براساس نظر بزرگان انجمن ها رسیدگی شده است.

وی افزود: با کمک انجمن های علمی تخصصی بخش انتظامی سازمان نظام پزشکی تشکیل و بانک بخش انتظامی بیش از یک هزار کارشناس انتظامی راه انندازی شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
متخصص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
0
0
برایند این همدلی را میشه توضیح بدید.
پزشک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
0
بازهم حرف بسه دیگه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: