کد خبر: ۳۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
شفا آنلاین:آرتروز با افزایش سن رابطه مستقیم داشته و افرادی که عضلات ضعیف دارند، بهتر است ورزش‌هایی نظیر شنا و جکوزی را انجام دهند.
به گزارش شفا آنلاین-محمود معتمدی متخصص ارتوپد گفت: ‌آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های استخوانی، مفصلی است که وابسته به سن بوده و یا ممکن است بر اثر ضربه (تروما) در فرد ایجاد شود. 

وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به آرتروز محدودیت‌های حرکتی دارند و دچار افت کیفیت زندگی شده و نمی‌توانند فعالیت‌های روزمره خو را به درستی انجام دهند، افراد بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی باید از فشارهای بیش از حد به مفاصل، نشستن و ایستادن طولانی مدت به شدت خودداری کنند. 

وی تصریح کرد: تمام مفاصلی که در بدن وجود دارند از جمله مفاصل زانو، ‌ران، ‌مچ پا،ستون فقرات به خصوص ناحیه (مهره‌های گردنی)، ناحیه مهره‌های کمری و شانه‌ها در معرض ابتلا به آرتروز قرار دارند. 

وی بیان کرد: افرادی که عضلات ضعیفی دارند باید از انجام حرکات سخت مانند کوه نوردی، دوچرخه سواری، تردمیل پرهیز کرده و بیشتر به انجام حرکات سبک نظیر شنا، سونا و جکوزی بپردازند. افراد باید از مصرف مواد مغذی مانند لبنیات، شیر، پنیر و کشک به خوبی بهره ببرند چرا که در صورت عدم مصرف مواد معدنی،پوکی استخوان آن‌ها را تهدید خواهد کرد. 

وی اذعان داشت: از دیگر روش‌های پیشگیری از آرتروز می‌توان به کم کردن وزن، درست نشستن، تحرک داشتن، بستن زانو بند طبی، ‌بلند نکردن اجسام سنگین اشاره کرد. 

فیزیوتراپی، استفاده از داروهای مسکن و ضد التهابی در درمان آرتروز تاثیر گذار هستند. 

برچسب ها: متخصص ، آرتروز ، تردمیل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: