کد خبر: ۳۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
شفا آنلاین-این روزها در کنار ریزش برگ های پاییزی، در هر گوشه از این سرزمین کهن هیاهویی برپاست، جشنی تدارک دیده شده تا یادمان نرود که کودکی فصل زیبای شکفتن هر انسان است.
به گزارش شفا آنلاین،یادتان هست؟ دلخوش بودیم به یک اسباب بازی کوچک، بازی با توپ پلاستیکی فقط تا سرکوچه، عروسکی که باید مادر او می شدیم، شیطنت های پنهانی و دلهره فهمیدن مادر و همه اینها اکنون بخشی از خاطرات خوش روزهای کودکی است.

روزهایی که ما بودیم و یک دنیا آرزو، دلخوش به غول چراغ جادو، نگران از بیرون آمدن دیو چراغ جادو، اضطراب تمام نشدن مشق های شبانه که روی هم تلنبار شده بود، و اینک چه حسرتی داریم از آن دوران و یاد ایامی که در لابلای همین بازی ها، دفتر زندگی را مشق می کردیم.

اکنون همه آن روزها را در کودکان خود جستجو می کنیم، بچه هایی که خواسته هایشان، نوع حرف زدن، آرزوها و بازی هایشان متفاوت شده است، دیگر از توپ و عروسک پلاستیکی خبری نیست هر چه هست تکنولوژی و رد و بدل کردن اطلاعات در مورد آخرین مدل خودرو ، گوشی همراه و بازی های رایانه ای است.

وجه مشترکمان با کودکان امروز، شاید فقط همان احساس مشترک کودکی باشد، بچه هایی که جستجوگر هستند و به دنبال کشف ناشناخته ها البته با ادبیات خاص امروزی، آنها هم مثل کودکان دیروز آرزوهایشان را نقاشی می کنند، مداد رنگی همان است و مداد سیاه همان، تنها تفاوت در ظاهر رنگارنگ آنهاست.

هر چند که از روزهای کودکی سالهاست فاصله گرفته ایم اما خجالت را کنار بگذارید، همراه با غنچه های باغ زندگی بار دیگر کودکی کنید، بازی، شیطنت، سر و صدا و یک بار دیگر کودکی را فریاد بزنید و فارغ از مشکلات روزمره زندگی لحظه های خوش بچگی را مزه مزه کنید.

روزی به نام دیروز ما و امروز فرزندانمان رقم خورده، «روز جهانی کودک»، تا بار دیگر کودکی را مرور کنیم، به بچه ها بها دهیم، با اجرای برنامه های شاد خنده برلب های آنها بنشانیم و حقوق به حق آنها را گوشزد کنیم و بگوییم هر کودکی از بدو تولد حق دارد زندگی آسوده و راحتی داشته باشد.

این روز را مرور می کنیم تا همه آنان که متولی هستند اعم از والدین و مسوولان بار دیگر وظایف خود را ورق بزنند و اشتباهات خود را در مورد نوع رفتار با کودکان از دفتر زندگی پاک کرده و جای آن آرامش، امنیت و شادی بنویسند.

بیایید در این روز به همه کودکان سرزمین مان شادی هدیه دهیم، غم ها و غصه ها را به غول چراغ جادو بسپاریم، و صفحه ذهن بچه ها را از امید، زیبایی، و پنجره ای باز رو به آینده ای روشن پر کنیم تا در آینده بتوانیم از ثمره و نتیجه این میوه های باغ زندگی بهره ببریم ، بیاید کودکی کنیم.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: