کد خبر: ۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 07
شفاآنلاين- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، به نفع مردم است.

به گزارش شفاآنلاين از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر « علی اصغر پیوندی » با اشاره به سرعت روزافزون رشد علوم پزشکی اظهار داشت: متاسفانه تعرفه های پزشکی همگام با این تغییرات حرکت نکرد و به همین علت بود که فرایند این بازنگری دو دهه معطل ماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت : آینده ثابت خواهد کرد که بزرگترین خدمت به جامعه پزشکی در گروی این تصمیم دولت – ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت - بوده است.

پیوندی، تعریف منطقی ارتباط بیمار و پزشک و واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی را از جمله مزایای اجرای کتاب یاد شده عنوان کرد و گفت: بازنگری این کتاب بخشی از برنامه های مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت است که با هدف ایجاد اصلاحات عمده نظام سلامت صورت گرفته است .

وی در عین حال اظهارداشت: یکی از بندهای برنامه پنجم توسعه هم به این نکته اشاره دارد که وزارت بهداشت موظف است کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را هر سال بازنگری کند و به تصویب شورای عالی بیمه و هیات دولت برساند.

پیوندی افزود: یکی از اصلی ترین علل دریافت پرداخت های غیررسمی توسط معدود پزشکان شاغل در بخش دولتی و خصوصی به عدم تناسب در نسبت ها و ارزش های نسبی در درون خدمات یک رشته و به ویژه در بین رشته های تخصصی مختلف مربوط است که ابلاغ کتاب یاد شده، این تناسب را در وزن خدمات و شفافیت مالی ایجاد می کند تا زمینه چنین دریافتی های غیر رسمی توسط معدود پزشکان از بین برود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : با اجرای کتاب یاد شده ، رقابتی بین بخش های خصصوی و دولتی ایجاد می شود که به کاهش قیمت در بخش خصوصی و افزایش کیفیت خدمات در بخش دولتی می انجامد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: