کد خبر: ۳۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 05
شفا آنلاين-یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: انجام ورزش های سخت و سازمان یافته تا قبل از سن ۶ سالگی برای کودکان توصیه نمی شود و بهتر است با ایجاد هیجان و شادی، کودکان را به انجام ورزش کردن تشویق کرد.
به گزارش شفا آنلاين،داود رحمتی گفت: برای کودکان تا قبل از سن 6سالگی چون توانایی لازم برای انجام ورزش های سازمان یافته مثل فوتبال را ندارند توصیه نمی شود ولی ورزش هایی مثل دو و شنا توصیه می شود.

وی ادامه داد: برای کودکان این رده سنی ورزش هایی مناسب است که سخت نباشد و احتیاج به فنون خاصی نداشته باشد و در عین حال باعث لذت بردن کودکان هم شود.

رحمتی تصریح کرد: آموزش ورزشهای رزمی مثل کاراته، جودو و تکواندو می تواند به کودکانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، کمک کنند.با این وجود والدین می توانند دوره های مقدماتی این ورزش ها را از حدود سن 4 یا 5 سالگی برای فرزندانشان شروع کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی گفت: ورزش هایی که نیاز به استفاده از راکت دارند و چون کودکان باید مهارت و دقت را در اینگونه ورزشها بیاموزند مانند تنیس،پینگ پنگ،بدمینتون از حدود سن 7 سالگی می تواند آغاز شود.

رحمتی تصریح کرد: تمرین با وزنه های کوچک ایرادی ندارد ولی ورزش هایی مثل وزنه برداری و پاورلیفتینگ برای کودکان ممنوع است چون به عضلات و استخوانهای آنها آسیب می زند.

وی ادامه داد: برای کودکانی که علاقه به ورزش ندارند بهتر است با انجام ورزشهای خانوادگی مثل دوچرخه سواری و شنا،کودک را تشویق کرد.برای این کودکان چون رقابت کردن سخت است پس بهتر است با ورزشهای ساده مثل پیاده روی،کودک را به ورزش کردن عادت داد.

رحمتی گفت: بنابراین خانواده ها برای ایجاد فرهنگ ورزش در کودکان باید از آنها حمایت کنند و در ابتدای کار فضای شاد را فراهم کنند یا شرایطی را مهیا کنند تا با دوستانشان به ورزش کردن بپردازند.



فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: