کد خبر: ۳۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 02
شفا آنلاين-کودکانی که در پنج سال اول زندگی چند دوره آنتی بیوتیک مصرف می کنند از کودکانی که کمتر مصرف کرده اند،چاق تر هستند.
به گزارش شفا آنلاين،از مجله آمریکایی جاما، تحقیقات نشان می دهد، کودکانی که تا سن دو سالگی، چهار دوره یا بیشتر از آنتی بیوتیک ها استفاده کرده اند، 10 درصد بیشتر از دیگر کودکان در معرض خطر چاقی قرار داشته اند.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا و بلومبرگ، با بررسی بر روی 64 هزار کودک آمریکایی از سال 2001 تا 2013 دریافته اند که تقریبا 70 درصد کودکان تا دو سالگی حداقل 2دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده اند.

اما کودکانی که تا دو سالگی 4 یا 5 دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده اند خطر بیشتر چاقی آنها را تهدید می کند.

البته پژوهش ها تاکید می کند، کودکانی که نوع بخصوص آنتی بیوتیک برای بیماری خاصی دریافت کرده اند در معرض خطر کمتری بودند تا اطفالی که آنتی بیوتیک های با طیف وسیع و برای از بین بردن انواع باکتری مصرف کرده اند.

به نوشته این مجله، 'چارلز بیلی' استاد دانشگاه پنسیلوانیا گفت: ما فکر می کنیم بعد از مصرف آنتی بیوتیک ها، ممکن است برخی باکتری های طبیعی ومفید شکم که وزن را تنظیم می کنند، از بین برود و به جای آن باکتری هایی که سبب جهت دهی غلط به وزن باشند فعالتر شوند.

پژوهشگران همچنین در این بررسی تاکید می کنند، که تجویز نامناسب آنتی بیوتیک نیز می تواند اثرات منفی در رشد کودکان داشته باشد.

'گراهام براج'، استاد دانشگاه ساس آمپتون گفت: البته ما نگران این مسئله هستیم که نتایج این تحقیق سبب بی میلی خانواده ها در استفاده ضروری از این داروها باشد.

وی در ادامه درخصوص دلایل اصلی چاقی در کودکان گفت:والدین باید بدانند که عوامل اصلی چاقی در دوران کودکی، مصرف زیاد مواد خوراکی پر کالری، غذاهای غیر مغذی و ورزش نکردن است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: