کد خبر: ۳۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 30
شفاآنلاین :رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از آماده‌سازی طرح بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره و ارائه آن به مجلس تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین؛ دکتر علی اللهیاری در حاشیه نشست خبری دومین کنگره بین المللی اضطراب گفت: تاکنون در کشور نگاه به سلامتی محدود به سلامت جسمانی بوده است.
وی ادامه داد: با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت این نگاه دگرگون شد و علاوه بر سلامت جسمانی، سلامت‌ روان، اجتماعی و معنوی نیز مطرح شد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه تنها 15 تا 20 درصد سلامت وابسته به جسم است و همین نیز وابسته به سلامت روان است گفت: تنها سه درصد کل بودجه سلامت مربوط به سلامت روان است و حدود 70تا 80 درصد سلامت به آن وابسته است.
وی افزود: این مقدار کم بودجه نیز مربوط به تخت‌های روانپزشکی و برای بیماران بستری در بیمارستان هزینه شده و برای دیگر شاخه‌های روانشناسی بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: در جامعه ما به دلایل مختلف از جمله جنگ و مشکلات اقتصادی و گذار از جامعه کمتر توسعه یافته به توسعه یافته مشکلات روانی رو به افزایش است و تنها نگاه علمی می‌تواند این مشکل را حل کند.
اللهیاری گفت: از آنجا که مراجعه به روانشناس و مشاوره نیاز محسوب می‌شود باید دسترسی به آن برای مردم تسهیل شود تا با وجود راهکارها و درمان‌های علمی مردم فریب تبلیغاتی از جمله عرفان‌های کاذب و انرژی درمانی را نخورند.
وی درباره تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره افزود: هم اکنون هزینه یک ساعت مشاوره با بالاترین درجه علمی 60 هزار تومان است و روانشناسان درخواست واقعی شدن این تعرفه را دارند که این موضوع کمک بیمه‌ها را می‌طلبد.
رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور درباره تشدید نظارت‌ها بر مراکز مشاوره روانشناسی گفت: در طرحی که از دو سال پیش پیگیر آن بودیم با همکاری پلیس امنیت افرادی که مجوز پروانه از سازمان روانشناسی نداشته باشند حکم محرومیت آنان از شش ماه تا محرومیت کامل صادر می‌شود و همچنین اسامی فعالین غیرمجاز را اعلام می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اسامی روانشناسان دارای مجوز در سایت سازمان روانشناسی وجود دارد افزود: افراد در مراجعه به مراکز مشاوره باید به شماره پروانه آن‌ها دقت کنند و در صورت هرگونه شکایتی می‌توانند با شماره 88225106 تا 14 تماس بگیرند.
دومین کنگره بین المللی اضطراب از فردا تا یازدهم مهر در معاونت توانبخشی هلال احمر برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: