کد خبر: ۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 27
شفاآنلاين -مدیر گمرک امانات پستی از بهبود فرآیند تشریفات گمرکی انتقال جسد از ایران به سایر کشور ها خبر داد و گفت: برهمین اساس انتقال جسد از ایران به سایر کشورها تسهیل شده است.

به گزارش شفاآنلاين ،نسرین طاهرزاده ، افزود: با توجه به اینکه انتقال جسد از ایران مستلزم انجام تشریفات گمرکی بوده و شرایط خاصی برای انجام آن وجود دارد، صاحبان متوفیان با در دست داشتن مجوز پلیس اداره اقامت اتباع بیگانه و معرفینامه سفارت مربوطه ابتدا به سازمان پزشکی قانونی مراجعه می کردند و پس از دریافت معرفینامه جهت صدور پته خروج و اعزام نماینده قانونی به منظور پلمپ تابوت حاوی جسد به گمرک امانات پستی راهنمایی می شدند.

وی اظهار داشت: پس از پلمپ و تحویل جسد و اخذ بارنامه از شرکت هواپیمایی، تابوت حاوی جسد از مرز هوایی و از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)از کشور خارج می شد که پس از مطالعه و بررسی در خصوص فرآیند مزبور و عدم وحدت رویه در راه های زمینی و هوایی و با توجه به تاکید رییس کل گمرک مبنی بر حذف تشریفات زائد و تسهیل و ساده سازی تشریفات گمرکی و همچنین ایجاد وحدت رویه در انتقال اجساد به صورت زمینی و هوایی به سایر کشورها پیشنهاد اصلاح این فرآیند از طریق گمرک امانات پستی به مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) ارایه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

طاهرزاده افزود: قرار است انتقال اجساد صرفا با صدور پته گمرکی و از گمرک امام خمینی صورت گیرد تا علاوه بر انجام کل فرآیند در یک گمرک، با توجه به تالمات روحی صاحبان متوفی، تشریفات در کوتاهترین زمان و با کمترین اسناد در هزینه صورت پذیرد، بدین ترتیب یکبار مراجعه به گمرک کافی است تا جسد به کشور مورد نظر انتقال یابد.

طاهرزاده تصریح کرد: موضوع تسهیل و ساده سازی فرآیند مزبور و اصلاح آن طی مکاتبه رسمی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به ریاست پزشکی قانونی نیز منعکس شده است.


ايرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: