کد خبر: ۳۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 26
شفا آنلاين-رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار هلال احمر گفت: انجام ورزشهای سنگین و قدرتی به بهبود بیماریهای قلبی - عروقی، ریوی و عضلانی کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاين، دکتر رامین کردی در کنگره یک روزه انجمن علمی، پزشکی و ورزشی ایران با عنوان "رویکردهای نوین به تمرین های قدرتی در پزشکی ورزشی"، گفت: بر خلاف باورهای موجود گزارشهای علمی از 10 سال پیش این امر را نشان می‌دهد که انجام ورزشهای قدرتی و سنگین در سلامتی و بهبود آن مفید است.

وی با اشاره به اینکه 13 درصد سرطانها و 22 درصد بیماریهای قلبی و عروقی به علت نداشتن فعالیت بدنی ایجاد می‌شود، افزود: پزشکان از سالهای گذشته می‌دانستند که انجام فعالیتهای آرام و ورزشهای هوازی بسیاری از این مشکلات را برطرف می‌کند.

کردی خاطر نشان کرد: تحقیقات در سالهای اخیر نشان داده است که انجام بسیاری از ورزشهای قدرتی مانند بسیاری از ورزشهای باستانی ما، استفاده از دستگاههای بدنسازی و وزنه‌برداری که موجب مقاومت عضلات و قدرتمند شدن آنها می‌شود، می‌تواند به بهبود بیماریها کمک کند.

وی افزود: انجام ورزشهای بدنسازی در مردان موجب افزایش قدرت و قطر عضلات آنها می‌شود، اما زنان با انجام این ورزشها فقط توان قدرتی عضلات خود را افزایش می‌دهند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با بیان اینکه انجام ورزشهای قدرتی برای سلامتی روزانه زنان نیز بسیار مفید است، اظهارداشت: زنان با انجام ورزشهای قدرتی شیوه زندگی بهتری را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که انجام ورزشهای سنگین و قدرتی در بهبود بسیاری از بیماریهای قلبی - عروقی، ریوی و عضلانی کمک می‌کند، گفت: با انجام ورزشهای قدرتی سلولهای عضلات بهبود پیدا می‌کنند.




مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: