کد خبر: ۳۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 25
شفا آنلاین:رییس بیمارستان نورافشار گفت که انجام ورزش هیا سنگین و قدرتی در بهبود بیماری هایی قلبی و عروقی ، ریوی و عضلانی کمک می کند.
به گزارش شفا آنلاین، ' رامین کردی ' روز پنجشنبه در کنگره یک روزه انجمن علمی - پزشکی و ورزشی ایران با عنوان 'رویکردهای نوین به تمرین های قدرتی در پزشکی ورزشی ' این مطلب را به گفت.

وی ادامه داد، بر خلاف باورهای موجود گزارش های علمی از 10 سال پیش این امر را نشان می دهد که انجام ورزش های قدرتی و سنگین در سلامتی و بهبود و آن مفید است.

رامین کردی با اشاره به اینکه 13 درصد از بیماری های سرطان و 22 درصد از بیماری های قلبی و عروقی به دلیل عدم فعالیت بدنی ایجاد می شود ، افزود: پزشکان از سال های گذشته می دانستند که انجام فعالیت های آرام و ورزش های هوازی بسیاری از این مشکلات را کم می کند.

وی خاطر نشان کرد در سال های اخیر تحقیقات نشان داده که انجام بسیاری از ورزش های قدرتی مانند بسیاری از ورزش های باستانی ما، استفاده از دستگاه های بدنسازی و وزنه برداری که سبب مقاومت عضلات و قدرتمند شدن آنان می شود می تواند به بهبود بیماری ها کمک کند.

وی در ادامه افزود: انجام ورزش های بدنسازی در مردان سبب افزایش قدرت و قطر عضلات آنان می شود.

کردی درباره انجام ورزش های سنگین در خصوص زنان نیز گفت: زنان با انجام این ورزش ها تنها توان قدرتی عضلاتشان افزایش می یابد.

رییس بیمارستان نورافشار با بیان اینکه انجام ورزش های قدرتی برای سلامتی روزانه زنان نیز بسیار مفید است، ادامه داد: با انجام ورزش های قدرتی زنان شیوه زندگی بهتری را انتخاب می کنند.

وی در این خصوص افزود: در صورتی که زنان این گونه ورزش های سنگین را انجام دهند در زندگی روزمره و هنگامی که می خواهند جسم سنگینی را جابه جا کنند دچار مشکلات نمی شوند.

کردی با اشاره به اینکه انجام ورزش های سنگین و قدرتی در بهبود بسیاری از بیماری های قلبی عروقی، ریوی و عضلانی کمک می کند، ادامه داد: با انجام ورزش های قدرتی سلول های عضلات دچار بهبودی می شوند.

نامبرده گفت: انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری به همراه انجام ورزش های سنگین شرایط مناسبی را برای زندگی روزانه و بهبود بیماری ها ایجاد می کند.

کنگره یک روزه انجمن علمی - پزشکی - ورزشی ایران امروز با حضور اساتیدی از ایران و خارج از کشور در بیمارستان نورافشار تهران برگزار شد.
برچسب ها: کنگره ، پزشکی ، علمی ، انجمن
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
0
رامین کردی !! ایشون پدر طب ورزشی ایران هستند. جناب آقای دکتر رامین کردی.
نویسنده حرمت رو حفظ کن
وحید تنها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
0
1
با سلام میشه نام ورزشهای سنگین از نظر پزشکی رو سایت قرار گیرد؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: