کد خبر: ۳۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 25
شفا آنلاین:رییس جمهوری گفت: رویکرد اصولی ما پایان بخشیدن به توهم ایران هراسی، و زمینه سازی برای مشارکت راهبردی با همسایگان است.
به گزارش شفا آنلاین-حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخش دیگر از سخنان خود در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: ملت بزرگ ایران که در سال گذشته با حضور گسترده خود در انتخاباتی آرام و پرشکوه، با روی کار آوردن این دولت، از گفتمان « تدبیر، امید و اعتدال» استقبال کردند، از دولت منتخب خود، در راه سازندگی کشور پشتیبانی و حمایت می کنند؛ در حالی که بعضی از کشورهای پیرامونی ایران، دستخوش جنگ و ناآرامی هستند، ایران سرزمین امنیت، ثبات و آرامش است.

روحانی با بیان اینکه سیاست اصولی کشور من، تلاش برای تعامل سازنده با همسایگان بر اساس احترام متقابل، و با تأکید بر منافع مشترک است، افزود: طرح مسئلۀ سلطۀ ایران بر کشورهای مسلمان منطقه، افسانه ای بیش نیست که در قالب پروژه ایران هراسی در سال های اخیر بر آن دمیده می شود.

وی ادامه داد: آنها که در این شیپور می دمند، نیاز به جعل دشمنی موهوم دارند تا تنش را تداوم دهند و با تشدید تضادّ و تفرقه، منابع توسعه ملت ها را به انحراف کشند؛ رویکرد اصولی ما پایان بخشیدن به توهم ایران هراسی، و زمینه سازی برای مشارکت راهبردی با همسایگان است.

رییس جمهوری گفت: همانطور که در سال گذشته نسبت به توسعه خشونت و افراطی گری هشدار دادم، امسال نیز تأکید می کنم، که اگر رویکرد درست برای مواجهه با این مسئله، اتخاذ نشود، به سمت منطقه ای، ناآرام و پرتلاطم با بازتاب های جهانی، خواهیم رفت.

روحانی تاکید کرد: راه حل درستِ برخورد با این مسئله نیز ، نه از بیرون بلکه با محوریت و ابتکار درونی و البته همکاری های بین المللی قابل تصور است.

وی خاطرنشان کرد: خدای بزرگ در قران کریم به مؤمنانی که کار شایسته را در برنامه عمل خود قرار می دهند مژده داده است که بر زمین ماندگاری خواهند داشت و بیم و هراس شان به امن و امان بدل خواهد شد. وَلیبدِلنهم من بعد خوفهم أمناً.

رییس جمهوری گفت: امیدوارم نسل ما با تلاشی شایسته، زمینی ایمن تر و آبادتر برای نسل فردا به یادگار بگذارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: