کد خبر: ۳۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 16
اداره بهداشت ایالت کالیفرنیای آمریکا این هفته اعلام کرد در حال بررسی پنج مورد احتمالی ابتلای انسانی به ویروس آنفلوانزای پرندگان در میان کارکنان گاوداری‌ها علاوه بر شش موردی است که قبلا تایید شده بود.
شفاآنلاین:سلامت>وزارت کشاورزی آمریکا می‌گوید آنفلوانزای پرندگان در مجموع به حدود ۱۰۰ دامداری گاوهای شیرده در ایالت کالیفرنیا و ۳۰۰ گاوداری در سراسر کشور گسترش ‌یافته است. در سال جاری در آمریکا ۱۹ مورد ابتلای تأییدشده انسانی به ویروس آنفلوانزای پرندگان در میان کارگرانی که در گاوداری‌ها یا مرغداری‌ها در معرض حیوانات بیمار قرار داشتند، گزارش شده است، از جمله شش مورد تائید شده در ایالت کالیفرنیا در ماه جاری.

به گزارش شفا آنلاین:البته مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند هنوز خطر آنفلوانزای پرندگان برای عموم مردم کم است و مصرف لبنیات پاستوریزه بی‌خطر است.

اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا، نمونه‌هایی از پنج مورد احتمالی ابتلای انسانی به ویروس آنفلوانزای پرندگان را برای تائید به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور (سی‌دی‌سی)‌ فرستاده است و انتظار می‌رود نتایج در این هفته روشن شود.

به گفته این اداره، موارد احتمالی و تائید شده ابتلای انسانی به ویروس آنفلوانزای پرندگان در کالیفرنیا مربوط به ۹ گاوداری متفاوت بوده است و افراد مبتلا علائم خفیف داشتند و در بیمارستان بستری نشدند.

در همین حال وزارت کشاورزی فرانسه در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد که سطح خطر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان را از «ناچیز» به «متوسط» افزایش داده است، اقدامی که تدابیر حفاظتی را در اطراف مرغداری‌ها تقویت می‌کند.

این وزارتخانه گفت که این تغییر وضعیت با افزایش تعداد موارد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چندین کشور همسایه مرتبط است که احتمال انتقال ویروس عامل بیماری به‌وسیله پرندگان مهاجر را هنگام عبور از فرانسه را افزایش می‌دهد.

شمار فزاینده‌ای کشورهای اروپایی از جمله آلمان موارد شیوع ابتلا به ویروس آنفلوانزای پرندگان را در مرغداری‌ها گزاش کرده‌اند. این شیوع‌ها در سال‌های قبل باعث از بین رفتن میلیون‌ها قطعه طیور در این کشورها شده بود.

فرانسه از تابستان امسال تاکنون چهار شیوع آنفلوانزای پرندگان را در مرغداری‌های این کشور گزارش کرده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: