کد خبر: ۳۵۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 15
مجید ابهری
گرانی لوازم التحریر و فقدان کنترل و نظارت برعرضه اینگونه اقلام، مخصوصا برای خانواده‌های دارای چند دانش‌آموز و‌ داشتن فرزند دبیرستانی یا دانشگاهی موجبات اضطراب و دغدغه‌های مختلف هستند.
شفاآنلاین:جامعه>هر سال با آغاز موسم درس و مدرسه‌ و جشن عید تحصیل همراه با شور و شوق در میان خانواده‌های دارای دانش‌آموز و خود محصلان موج می‌زد. سال گذشته برخی از دانش‌آموزان در بعضی از شهرها و روستاها کتاب‌های درسی را رویت نکرده بودند و این تلخکامی تا حدود 2 الی3 ماه بعد از گشایش مدارس ادامه داشت. به این رخداد تلخ کمبود آموزگار تا چندین ماه بعد از شروع مدارس را اضافه کنید.
 برخی دشواری‌های ریز و درشت در مرحله ثبت‌نام، فقدان سیاست واحد و منسجم در زمینه‌ هزینه‌های ثبت نام، مشکلات رفت وآمد دانش‌آموزان و سردرگمی والدین در مورد هزینه‌های سرویس و نبود سیاست مشخص و معین در زمینه قیمت‌های وسایل رفت و‌آمد. گرانی لوازم التحریر و فقدان کنترل و نظارت برعرضه اینگونه اقلام، مخصوصا برای خانواده‌های دارای چند دانش‌آموز و‌ داشتن فرزند دبیرستانی یا دانشگاهی موجبات اضطراب و دغدغه‌های مختلف هستند. این مشکلات در مورد خانواده‌های ساکن تهران و شهرهای بزرگ بیشتر قابل رویت است. حالا درباره خانواده‌های ساکن در شهرها و روستاهای کوچک و دورافتاده نیاز به ذکر مصایب تراژیک است. گرانی پوشاک مخصوص مدارس (روپوش)، کیف و اقلام مشابه، خود نیازمند حکایات دیگری است. اخیرا در یکی از رسانه‌ها اعلام شده بود که فقط 30 درصد از مدارس و مراکز آموزشی سرپا بوده و بقیه نیازمند تعمیرات کلی وجزیی است و در غیر اینصورت و در صورت بروز یک زلزله کمتر از ۴ریشتر و حتی کمتر شاهد تلفات بالایی خواهیم بود. دولت چهاردهم در اولین رونمایی از آموزش وپرورش خود در برابر آزمونی دشوار قرارگرفته است، حذف و ریشه کنی مدارس کپری و چادرنشین و توزیع کتاب درسی و لوازم‌التحریر به‌موقع و ‌تامین نیروهای آموزشی در سطوح مختلف نمایانگر اراده و جدیت دولت پزشکیان در آموزش نسل‌های نوین کشور  است. امید است همان‌گونه که وزیر محترم آموزش و پرورش دغدغه‌مند آموزش بین دانش‌آموزان هستند به همان درجه و ‌مقیاس نیز نگران بالا بردن دانش قرآنی و ترویج فرهنگ علوی و ولایی در میان نوجوانان و جوانان کشور باشند. اتخاذ و ‌اجرای فرهنگ و دیانت واقعی در مورد رفتارهای اصیل قرآنی در رابطه با رفتار با والدین و اعضای خانواده نیز می‌تواند شالوده اساسی و ریل‌گذاری حقیقی در این محورها باشند. در خاتمه براساس آمار آموزش و پرورش هنوز ۷۹۰هزار دانش‌آموز در کشور ثبت نام نکرده‌اند پیگیری این مساله آموزشی یکی از اصلی‌ترین وظایف نهاد آموزش و پرورش بوده و تداوم این موضوع آفات غیر قابل جبران بر پیکره جامعه وارد خواهد ساخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: