کد خبر: ۳۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 23
شفاآنلاین-رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن نسبت به شیوع تومور «بینی» بر اثر مصرف فست فودها و افزایش سرطان «زبان» به دلیل استعمال قلیان هشدار داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد تقی خرسندی شایعترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی را انواع تومورها عنوان کرد و اظهار داشت: تومورهای سر و گردن، حنجره، ‌غدد لنفاوی از شایع‌ترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی است که در چند سال اخیر دلیل عمده مراجعه مردم به مراکز تخصصی پایتخت و سایر مراکز استان‌های کشور است که به صورت روزافزونی در حال افزایش است.

رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن رعایت نکردن بهداشت،‌ غفلت افراد در خصوص راه‌های پیشگیری از عفونت و درمان‌های نامناسب را از مهمترین دلایل ایجاد عفونت‌های گوش و حلق و بینی عنوان کرد.

خرسندی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با وجود کنترل و درمان‌های بجا و مناسب در سراسر کشور،‌ کمتر فردی مبتلا به این عمل و متعاقباً عمل جراحی شده است.

رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن با تأکید بر گسترش شهری شدن و به همان نسبت افزایش بیماری‌های سرطانی عنوان کرد: متأسفانه روز به روز شاهد گسترش مصرف مواد سرطان‌زا از قبیل فست‌فودها و مواد نگهدارنده به غذاها هستیم.

وی با ابراز تأسف از تمایل بیش از حد جوانان به کشیدن قلیان و سیگار و مُد شدن آن در سبک زندگی گفت: این امر باعث شده است تا سرطان‌های ناشی از این نوع دخانیات از جمله حنجره، دهان و زبان بیش از سایر انواع سرطان شایع باشد.

رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن گفت: تومورها شایع‌ترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی هستند و مصرف فست فودها و مواد افزودنی شیوع این بیماریها را در کشور افزایش داده است.

خرسندی با اشاره به برگزاری چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران بیان کرد: هدف اصلی چهاردهمین کنگره اطلاع از آخرین اطلاعات پزشکی دنیا و انتقال تجربیات است و سعی شده تا بیشتر بیماری‌هایی که در کشور اپیدمی و پزشکان ایرانی درگیرش هستند، بررسی شود.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: از آنجایی که تشخیص نوع و طول مدت و از آن مهمتر پیشگیری، یکی از مسائل حائز اهمیت در بیماری‌های گوش و حلق و بینی است، به همین خاطر بیشتر مباحث و سخنرانی‌های حول این موضوع خواهد چرخید.

خرسندی در پاسخ به این سوال که «تکنیک‌های جدید ارائه شده از سوی پزشکان ایرانی برای عرضه در این همایش وجود دارد یا خیر؟»، گفت: خوشبختانه رشته گوش و حلق و بینی یکی از معدود رشته‌هایی است که پا به پای دنیا در حال پیشرفت است و کاری نیست که در اروپا شدنی باشد ولی در کشور انجام نگیرد؛ به طوری که بر خلاف گذشته در برخی از تکنیک‌های پزشکی از سایر کشورها جلوتر بوده و حتی کمتر شاهد اعزام بیماری به خارج از کشور برای درمان هستیم.

رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن تصریح کرد: خوشبختانه در 10 سال اخیر روش‌های پیشگیری در کشور بسیار پیشرفت کرده است و در این کنگره پزشکان و متخصصان به بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین پیشرفت‌ها و تکنیک‌های جراحی صورت گرفته بپردازند.

کنگره سراسری و بین‌المللی گوش‌، گلو، بینی و سر و گردن ایران هفدهم لغایت بیستم مهر ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی با حضور اساتیدی از ایران و هفت کشور جهان برگزار می‌شود.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: