کد خبر: ۳۵۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 07
بر اساس گزارش گمرک در ۶ماه نخست سال انجام شد
۳۴۵ شرکت دارویی در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۳ در مجموع ۵۴‌هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار انواع دارو به کشور وارد کرده‌‌اند
شفاآنلاین:سلامت>گمرک ایران گزارش داد، ۳۴۵ شرکت دارویی کشور ۴۹‌هزار و ۴۰۰ تن انواع دارو، به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰‌هزار دلار در نیمه نخست امسال صادر کرده‌‌اند. 
به گزارش شفا آنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، ۳۴۵ شرکت دارویی در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۳ در مجموع ۵۴‌هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار انواع دارو به کشور وارد کرده‌‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۳.۷۶درصد کاهش و از نظر ارزش ۴.۵‌درصد افزایش داشته است. نیمه اول امسال ۴۹‌هزار و ۴۰۰ تن انواع دارو به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰‌هزار دلار صادر شده است که افزایش ۱۵ درصدی در وزن و ۱۹.۷ درصدی در ارزش نسبت به ۶ ماه نخست سال قبل را نشان می‌دهد. این گزارش حاکی است، در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ هم واردات این شرکت‌ها از کل واردات کشور در مجموع حدود ۳۰صدم‌درصد از وزن و ۳.۴۱‌درصد از ارزش بوده است. شایان ذکر است سهم صادرات این شرکت‌های دارویی از کل صادرات کشور در حدود ۷صدم‌درصد از وزن و ۴۱صدم‌درصد از ارزش بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: