کد خبر: ۳۵۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 03
نماینده مجلس:
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اگر امکانات پلتفرم های داخلی کامل باشد دیگر کاربران به سمت پلتفرم های خارجی نمی روند و بهانه ای برای استفاده از آنها نخواهند داشت.
شفاآنلاین»عمومی»نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است: وضعیت فعلی در فیلترینگ قابل دفاع نیست؛ چراکه استفاده از فیلترشکن ها هزینه کلانی را برای خانواده ها به همراه داشته است، لذا باید تفاوت هزینه بین استفاده از پلتفرم داخلی و خارجی وجود داشته باشد، تعداد پلتفرم ها کاهش یابد، پلتفرم های مورد حمایت وارد بورس شوند و متعهد شوند که کل نیاز کاربران را برطرف کنند.

به گزارش شفاانلاین،جعفر قادری پیرامون اصلاح ساختار فیلترینگ، گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که تعداد پلتفرم های داخلی زیاد است و نیاز کاربران داخلی را برطرف نمی کنند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس، ادامه داد: در مجلس به تعدد پلتفرم ها تذکر دادیم که دو الی سه پلتفرم داشته باشیم که پاسخگوی نیاز کاربران باشند، اما عملیاتی نشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: در این شرایط با وجود دو الی سه پلتفرم داخلی، باید وزارت ارتباطات هم حمایت خود را به این پلتفرم ها معطوف می کرد و زمینه برای ورود چند پلتفرم محدود به بورس میسر می شد که مردم نیز در بورس ورود می کردند.

این نماینده مجلس، اظهار کرد: اگر امکانات پلتفرم های داخلی کامل باشد دیگر کاربران به سمت پلتفرم های خارجی نمی روند و بهانه ای برای استفاده از آنها نخواهند داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید به جای سیستم تنبیه (فیلترینگ) از سیستم تشویق استفاده کرد، هزینه اینترنت را کمتر کرد تا مردم بتوانند از پلتفرم های داخلی استفاده کنند و سراغ برنامه های خارجی نروند.

قادری، گفت: وضعیت فعلی قابل دفاع نیست و استفاده از فیلترشکن ها هزینه کلانی را برای خانواده ها به همراه دارد، لذا باید تفاوت هزینه بین استفاده از پلتفرم داخلی و خارجی وجود داشته باشد، تعداد پلتفرم ها کاهش یابد، پلتفرم های مورد حمایت وارد بورس شوند و متعهد شوند که کل نیاز کاربران را برطرف کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: