کد خبر: ۳۵۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 30
فهرستی از مواد غذایی مجاز و غیرمجاز به مدارس ابلاغ شده که بر اساس این ابلاغیه چیپس، پفک، بیسکویت کرم دار در گروه مواد غذایی غیر مجاز است.
شفاآنلاین:عمومی>سرپرست مرکز سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت سلامت مواد غذایی در بوفه مدارس پرداختصابر جباری گفت: کارشناسان تغذیه در سال تحصیلی گذشته حدود ۳۵ درصد مدارس ایران را بازرسی کردند که از این تعداد فقط در ۲۳ درصد مدارس، مواد غذایی سالم توزیع می‌شد.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: از حدود ۳۵ درصد مدارسی که بازرسی شده‌اند، ۵۳ درصد فهرست مواد غذایی خود را در معرض دید قرار داده بودند.

جباری با تاکید بر ضرورت نظارت مدیران مدارس و اولیا بر توزیع مواد غذایی در بوفه مدارس، گفت: فهرستی از مواد غذایی مجاز و غیرمجاز به مدارس ابلاغ شده که بر اساس این ابلاغیه چیپس، پفک، بیسکویت کرم دار در گروه مواد غذایی غیر مجاز است.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای تربیت ناظران بهداشت مدارس، افزود: رشته بهداشت مدارس از سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده است که در ۱۳ دانشگاه کشور تدریس می‌شود و تاکنون ۲ هزار دانشجو در این رشته تحصیل کردند.

جباری گفت: این دانشجویان متولی امر بهداشت هستند و راه اندازی پایگاه تغذیه سالم بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مدارس، پایش سلامت دانش آموزان و اجرای برنامه‌های ابلاغی سلامت در مدارس از جمله وظایف آنها است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه، اعتباری برای توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید در نظر نگرفته است، گفت: در صورتی که وزارت آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری نکند از رئیس جمهوری برای تأمین اعتبار درخواست خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: