کد خبر: ۳۴۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 16
عکسی در فضای مجازی منتشر شد که وضعیت نگران‌کننده ضرب و شتم کارکنان اورژانس را نشان می‌دهد. این حادثه، هشدار جدی برای نیاز به بررسی و آسیب‌شناسی فوری از سوی وزارت بهداشت است.

شفاآنلاین:سلامت>در حالی که آیین گرامیداشت چهل و نهمین سالگرد تأسیس اورژانس ۱۱۵ با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی و رئیس سازمان نظام پزشکی برگزار شد عکسی در فضای مجازی منتشر شده نشان میدهد ضرب و شتم کارکنان اورژانس در کشور ردر حال تبدیل به مساله ای بغرنج شده که نیازمند بررسی و آسیب شناسی هر چه سریعتر وزارت بهداشت دارد .

به گزارش شفا آنلاین:در سال‌های اخیر، شاهد افزایش قابل توجهی در موارد ضرب و شتم کارکنان اورژانس بوده‌ایم که فقط با ابراز تاسف مسوولین همراه بوده و قدمی برای کاهش آن برداشته نشده است.

این پدیده نگران‌کننده، علاوه بر آسیب‌های جسمی و روحی وارد شده به امدادگران، نشان از مشکلات عمیق‌تر اجتماعی و فرهنگی دارد.مشکلات اقتصادی، بیکاری، ناامیدی و سایر مشکلات اجتماعی باعث افزایش تنش‌ها و خشونت در جامعه هستند. در چنین شرایطی، کارکنان اورژانس که در خط مقدم خدمات‌رسانی قرار دارند، هدف خشم و عصبانیت افراد قرار گیرند.عدم حمایت کافی از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه، باعث می‌شود که کارکنان اورژانس که به دلیل حجم بالای ماموریت‌ها و شرایط کاری سخت، اغلب تحت فشار و خستگی شدید قرار دارند احساس کنند که در برابر رفتارهای خشونت‌آمیز تنها هستند.

ایجاد مکانیزم‌های حمایتی برای کارکنان اورژانس در برابر رفتارهای خشونت‌آمیز و پیگیری جدی پرونده‌های قضایی مربوط به ضرب و شتم آن‌ها باید در دستور اولین اقدامات وزارت بهداشت قرار گیرد چرا که در صورت ادامه چنین روندی کارکنان اورژانس از ترس تعرض و ضرب و شتم، از مراجعه به برخی مناطق و محل‌های حادثه خودداری کنند که این امر می‌تواند جان بیماران را به خطر اندازد.

آسیب های اینگونه رفتارها مسلما مختص همین موارد کوتاه نخواهد بود و به همین دلیل است که باید برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی این موضوع در صدر برنامه های وزارت بهداشت باشد.

عکس/تراژدی تکراری حمله وحشیانه به کارکنان اورژانس

عکس/تراژدی تکراری حمله وحشیانه به کارکنان اورژانس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: