کد خبر: ۳۴۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 12
دیوان محاسبات کشور:
تعداد ۱,۲۵۲,۲۵۱ نسخه کاغذی برای خدمات درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پذیرفته شده است که این عمل منجر به افزایش هزینه‌های سازمان بیمه سلامت بالغ بر ۲,۱۲۲ میلیارد تومان شده است.
شفاآنلاین:سلامت>دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که هزینه‌های سازمان بیمه سلامت در سال گذشته به‌دلیل عدم رعایت مقررات قانونی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و این موضوع تحت بررسی دقیق این نهاد نظارتی قرار خواهد گرفت.
 به گزارش شفا آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات، بررسی‌های این نهاد نشان می‌دهد که در سال گذشته تنها سامانه‌های درمانی تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران دسترسی لازم به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت و سوابق بیماران را فراهم کرده‌اند.

همچنین، تعداد ۱,۲۵۲,۲۵۱ نسخه کاغذی برای خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، فیزیوتراپی، ویزیت و خدمات مطب به‌صورت نسخه‌پیچی الکترونیکی در سامانه نسخه الکترونیک ثبت و از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پذیرفته شده است. این عمل مغایر با مفاد تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است که تنها پذیرش اسناد دارویی داروخانه‌ها به‌صورت کاغذی و با نسخه‌پیچی الکترونیکی را مجاز می‌داند و منجر به افزایش هزینه‌های سازمان بیمه سلامت بالغ بر ۲,۱۲۲ میلیارد تومان شده است. این مبلغ شامل ۱,۸۲۰ میلیارد تومان بابت سهم سازمان و ۳۰۲ میلیارد تومان بابت ارز ترجیحی است.

دیوان محاسبات در حال حاضر در حال بررسی این موضوع در چارچوب رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ است و اقدام قانونی لازم را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد./سلامت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: