کد خبر: ۳۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 12
رییس انجمن پزشکان عمومی:
رییس انجمن پزشکان عمومی به وزیر بهداشت طی نامه ای نوشت اخذ تضامین و تعهدات نقش غیرقابل انکاری در استیصال دستیاران دارد

شفاآنلاین:سلامت>احمد ولی پور، رییس انجمن پزشکان عمومی در نامه‌ای به محمد رضا ظفرقندی نوشت: از آن‌جا که در زمان تعارض بین قوانین بالا دستی و بخشنامه‌ها و دستورات اداری، اصل بر ابطال یا لغو بخشنامه‌های مورد تعارض است و از سوی دیگر، اعمال و اخذ چنین تضامین و تعهدات غیرقانونی نقش غیرقابل انکاری در استیصال دستیاران و افزایش خودکشی‌های اخیر جامعه پزشکی داشته، تقاضا دارد دستور فرمایید ضمن لغو بخشنامه‌های مغایر با قانون، نسبت به تصحیح روند اقدامات مربوطه با ذینفعان رای دیوان عدالت اداری اقدام مقتضی به عمل آید.

به گزارش شفا آنلاین: رییس انجمن پزشکان عمومی به وزیر بهداشت طی نامه ای نوشت اخذ تضامین و تعهدات نقش غیرقابل انکاری در استیصال دستیاران دارد

انجمن پزشکان عمومی ایران طی نامه‌ای به دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتراض خود را نسبت به لزوم اخذ تعهدات غیرقانونی از دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی مطرح کرد. در این نامه به تصمیم دیوان عدالت اداری اشاره شده که طبق رأی شماره ۱۴۲۶ مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۰، اخذ چنین تعهداتی غیرقانونی اعلام شده است.

این انجمن اعلام کرده که علی‌رغم این رأی، همچنان برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اقدام به دریافت تعهدات از دستیاران می‌کنند که این امر برخلاف قانون است. انجمن پزشکان عمومی از وزیر بهداشت خواسته است که با اصلاح روند اخذ تعهدات و جلوگیری از اجرای این تعهدات غیرقانونی، نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

دکتر احمد ولبی‌پور، رئیس انجمن، در پایان نامه تأکید کرده است که انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود، وزارت بهداشت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و مراتب را به اعضای انجمن اطلاع‌رسانی کند./سلامت نیوز

تعهدات غیرقانونی دوره دستیاری را لغو کنید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: