کد خبر: ۳۴۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 09
سعید منتظرالمهدی: «چاره‌ای باید اندیشید و برای پیشگیری از وقوع آن، تدبیر عالمانه‌ای کرد. ناگفته پیداست که برای پیش‌گیری از پدیده خودکشی، ناگزیز باید چند و چون و علل وقوع آن را باز شناخت.»

شفاآنلاین:جامعه>معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا معتقد است که خودکشی یکی از فاجعه‌بارترین رفتارهای خاص نوع بشر است.

 به گزارش شفا آنلاین:سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی نوشته است:‌ «خودکشی رفتار مهلک و یکی از فاجعه‌بارترین رفتارهای خاص بشر است که در آن، آدمی از سر تعمد درپی ستاندن جان خویش و پایان بخشیدن به زندگی بر می‌آید. حاصل این اقدام تباه‌کننده در کشور ما، جان‌باختن سالانه بیش از چهارهزار نفر و آسیب‌دیدن شدید ۱۰ تا ۲۰ برابر این تعداد است.»

منتظرالمهدی در ادامه این یادداشت نوشت:‌ «پیامدهای ناگوار چنین مرگ و آسیبی نه‌تنها متوجه قربانیان و خانواده آنان، بلکه معطوف به جامعه نیز می‌شود. آنگاه که خبر مرگ کسی بر اثر عمل خودکشی نشر می‌یابد، روح انبوهی از شهروندان جامعه آزرده می‌شود و شمار زیادی از آنان در برابر چنین مرگ فاجعه‌آمیزی در غم و اندوهی جانکاه فرو می‌شوند. از همین روی چاره‌ای باید اندیشید و برای پیشگیری از وقوع آن، تدبیر عالمانه‌ای کرد. ناگفته پیداست که برای پیش‌گیری از پدیده خودکشی، ناگزیز باید چند و چون و علل وقوع آن را باز شناخت.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: