کد خبر: ۳۴۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 27
نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران معتقد است، طرح دارویار که از تیرماه ۱۴۰۱ اجرا شده با وجودی که هدف و پایه آن بسیار خوب بوده اما در اجرا دارای چند نقص است.

شفاآنلاین:سلامت>وحیده چالاکی، داروساز و متخصص اقتصاد و مدیریت دارو گفت: «اجرای طرح دارویار از سوی بیمه‌ها خیلی خوب اجرا نمی‌شود و این موضوع سبب تضعیف چرخه نقدینگی این طرح شده است.» او ادامه داد: «بسیاری از دلایل کمبود دارویی به‌خاطر کمبود نقدینگی است. اکثریت داروها تحت پوشش این طرح و بیمه قرار گرفتند و بازپرداخت بیمه‌ها به داروخانه‌ها طولانی شده است. این موضوع مشکلاتی را رقم زده است.» 

 به گزارش شفا آنلاین:چالاکی با بیان این‌که با تدابیر بیمه‌های تحت پوشش و سازمان‌های مرتبط ازجمله برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی‌، بتوان فاصله پرداخت برای داروخانه‌ها و مراکز درمانی را کم کرد، گفت: «مهمترین چالش در حوزه داروسازی نقدینگی است و باید به مقدار کافی در این حوزه تامین شود.» چالاکی ادامه داد: «نقش داروسازی در حکمرانی سلامت، محور اصلی این همایش است و تقویت این بعد برای داروسازان در حوزه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری سلامت در کشور بسیار اهمیت دارد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: