کد خبر: ۳۴۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 27
رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی گفت: وزارت بهداشت کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی این پژوهشکده را تأیید کرده و این کیت به مرحله درمان رسیده است.
شفاآنلاین:سلامت>رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های در خدمت درمان بیماری‌های لاعلاج را از مأموریت‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: مأموریت کلان جهاد دانشگاهی این است که با استحصال فناوری و بومی سازی آن در راستای رفع معضلات و مشکلات کلان کشور حرکت کند. سعی می‌کنیم از دانشی که قبلاً در دانشگاه‌ها تولید شده برای ارتقای سلامتی مردم استفاده کنیم تا برای مردم ملموس باشد.  
 به گزارش شفا آنلاین:دکتر رامین صرامی فروشانی از به نتیجه رسیدن یکی از پژوهش‌های پژوهشکده سرطان معتمد خبر داد و افزود: کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی حاصل چندین سال کار فشرده فناورانه پژوهشکده سرطان معتمد است.
وی در توضیح کاربرد این کیت گفت: شیمی درمانی برای درمان سرطان، علاوه بر هزینه بالا عوارض جدی نیز برای بیمار دارد. اما این نکته قابل توجه است که در درمان برخی از سرطان‌ها شیمی درمانی ضروری نیست.  
رئیس پژوهشکده سرطان جهاددانشگاهی با اشاره به استفاده از این روش در آمریکای شمالی تصریح کرد: این فناوری توسعه یافته به گونه‌ای است که بر حسب پروفایل ژنتیکی فرد، اعلام می‌کند که شانس عود سرطان در این فرد چقدر است و آیا این بیمار به شیمی درمانی نیاز دارد یا خیر.
صرامی فروشانی با اشاره به مزایای تولید این کیت داخلی نسبت به نمونه خارجی آن افزود: این فناوری تاکنون تنها محدود به یک شرکت در آمریکای شمالی بوده است و هزینه بررسی هر نمونه با این کیت‌ها حدود چهار تا پنج هزار دلار است. متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد چندین سال روی این موضوع کار کردند و در نهایت موفق شدند این فناوری را  شبیه سازی و بومی کنند که حاصل آن کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی است که هزینه انجام آن پنج تا هفت میلیون تومان است.
وی از صدور مجوز برای این کیت توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در قالب شرایطی ویژه این اجازه را به پژوهشکده سرطان معتمد داده که این فناوری توسعه یافته را برای درمان بیماران به کار ببرد و به صورت خاص تاکید شده که فقط باید در آزمایشگاه این پژوهشکده به انجام برسد و متخصصان سرطان هم استقبال خیلی خوبی از این روش درمانی کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: