کد خبر: ۳۴۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 25
یکی از نگرانی‌های اکثر زنان که با سلامت جنسی آنها در ارتباط است تیرگی واژن است اما با روش‌های خانگی می‌توانید از این مشکل پیشگیری کرد.

شفاآنلاین:سلامت>رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان خراسان رضوی گفت : باور کنید متخصصان زنان و زایمان به دنبال سزارین نیستند و در هر صنفی ممکن است درصد اندکی متخلف باشد که باید با آنها برخورد شود.

 به گزارش شفا آنلاین: نفیسه ثقفی امروز در نشست خبری متخصصان زنان،چالش‌ها و فرصت‌های فراروی طرح جوانی جمیعت اظهار داشت: در همه جای دنیا تخصص زنان را یکی از سخت ترین و حساس ترین رشته‌های تخصصی پزشکی به شمار می آورند چرا که پزشک همزمان با سلامت و جان دو نفر روبه‌رو‌ست‌، اما متاسفانه در کشور ما به این مهم توجه کافی نمی‌شود.

وی افزود: سختی این رشته تخصصی به قدری است که گاه یک پزشک بیشتر از 10 سال در این رشته نمی‌تواند فعال باشد؛وقتی بناست زایمان طبیعی را ترویج دهیم و به جوانی جمعیت کمک کنیم باید به زیرساخت‌های حوزه پزشکی نیز توجه کنیم.

رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان خراسان رضوی، با اشاره به حضور دکتر پزشکیان به عنوان عضو جامعه پزشکی در راس قوه مجربه و دکتر ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت بیان کرد: حضور این دو بزرگوار فرصت مغتنمی است برای نظام سلامت چرا که دکتر پزشکیان به چالش‌ها و فرصت‌های فراروی نظام سلامت اشراف کامل دارند و دکتر ظفرقندی نیز در این حوزه متخصص و با تجربه هستند، لذا انتظار می‌رود این بزرگواران مسائل را در بخش‌های مختلف احصاء کنند.

ثقنی تصریح کرد: نتیجه آماده نبودن زیرساخت ها و وضع قوانین سخت‌گیرانه چیزی جز مهاجرت جغرافیایی یا شغلی پزشکان  و فاصله گرفتن از درمان‌های طبی را در بر ندارد. روز به روز بر تعداد متخصصان زنان که کار طبابت را رها می‌کنند افزوده می‌شود چرا که پزشکان جوان قادر به مطب داری نیستند و ترجیح می‌دهند به سایر کشورها مهاجرت کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: آیا جوانی جمعیت فقط باید معطوف به فرزندآوری شود؟ جوانان تحصیل کرده را نباید حفظ کرد؟

وی به موضوع مداخله گران در امر درمان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه با ورود افراد غیر پزشک و غیر متخصص، درمان سلامت جامعه به مخاطره افتاده است. پزشکان ما بر نمی‌تابند با جان مردم بازی شود؛ باور کنید متخصصان زنان و زایمان به دنبال سزارین نیستند و در هر صنفی ممکن است درصد اندکی متخلف باشد که باید با آنها برخورد شود اما حرف اصلی ما این است که قوانین به قدری سختگیرانه وضع شده که سلامت مردم به مخاطره افتاده است.

رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان خراسان رضوی اظهارکرد: چرا باید امتیاز اعتبارسنجی بیمارستان‌ها وابسته به تعداد زایمان‌های طبیعی و سزارین باشد؟ چرا باید بیمار ما در بازه‌های نزدیک به اعتبارسنجی در حالی که از نظر پزشکی باید سزارین شود در به در دنبال بیمارستان باشد که سزارین را قبول کند؟ اینهاست که ما را به عنوان پزشک معالج آزار می‌دهد.

ثقفی گفت: سزارین بدون دلیل علمی و پزشکی از نظر متخصصان زنان هم پذیرفته نیست، اما این به معنای بستن دست‌های پزشک نیست؛ پزشک باید بتواند بهترین روش را برای بیمارش تجویز کند بدون هیچ محدودیتی، وقتی محدودیت را به طبابت وارد می‌کنیم؛ دست سودجیان و دلالان و مداخله‌گران در امر درمان را باز می‌کنیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: