کد خبر: ۳۴۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 23
در گزارش نشریه سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در انگلیس، هر ۱۰ روز، یک پزشک خودکشی می‌کند. آمده نسبت خودکشی پزشکان زن در ۲۰ کشور مورد بررسی، بیش از خودکشی در میان عموم مردم است.
شفاآنلاین:سلامت>بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه سازمان نظام پزشکی انگلیس، خطر خودکشی پزشکان زن در این کشور، ۷۶ درصد بیشتر از نسبت این پدیده در میان جمعیت این کشور شده است که زنگ خطری برای این کشور ارزیابی شده است.
 به گزارش شفا آنلاین:در گزارش نشریه سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در انگلیس، هر ۱۰ روز، یک پزشک خودکشی می‌کند. آمده است نسبت خودکشی پزشکان زن در ۲۰ کشور مورد بررسی، بیش از خودکشی در میان عموم مردم است. 
به نوشته این نشریه، با این که میزان خودکشی پزشکان زن در این ۲۰ کشور، از کشوری به کشور دیگر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، در همه آن ها، پزشکان زن، بیش از مردم عادی خود را می‌کشند که باید به بررسی این موضوع و راه‌های پیشگیری از آن توجه شود.
گاردین نوشت براساس براورد‌های پیشین، در آمریکا هر روز یک پزشک خودکشی می‌کند.
در نشریه سازمان نظام پزشکی انگلیس آمده است در این بررسی، پژوهشگران دانشگاه وین در اتریش، نتیجه بررسی‌های سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۴ را درباره نسبت خودکشی پزشکان مطالعه و آن را با نسبت خودکشی در جمعیت مقایسه کردند.
بر اساس این گزارش، ۳۹ مطالعه در ۲۰ کشور در این پژوهش مقایسه شدند که معلوم شد نسبت خودکشی پزشکان مرد، بیش از نسبت آن در کل جمعیت نیست، اما شمار خودکشی پزشکان زن، بیش از عموم مردم است.
بررسی مقایسه‌ای ۱۰ پژوهش اخیر، در مقایسه با پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهد شمار خودکشی پزشکان زن و مرد در جهان، نسبت به گذشته کاهش یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: