کد خبر: ۳۴۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 22
یک مطالعه جدید نشان می دهد که کارمندان کم درآمد تحت استرس کاری، با خطر بالا ابتلا به اختلال ضربان قلب مواجه هستند.
شفاآنلاین:سلامت>محققان گزارش می‌دهند کارمندان با استرس بالا، ۹۷ ٪ با خطر بیشتر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی روبرو هستند و این باعث افزایش خطر ابتلاء به سکته مغزی و نارسایی قلبی می‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین:«خاویر ترودل»، نویسنده ارشد مطالعه از دانشگاه لاوال کانادا، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که عوامل استرس زا مرتبط با کار ممکن است در این زمینه دخیل باشند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به بیش از ۵۹۰۰ کارمند کانادایی را که در طی یک پروژه تحقیقاتی از ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۸ جمع آوری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

از کارمندان در مورد استرس کارشان سوال شد و سوابق پزشکی نشان داد که ۱۸۶ نفر از افراد دچار فیبریلاسیون دهلیزی شدند.

حدود ۱۹٪ از افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی گفتند که استرس شغلی بالایی دارند، در حالی که ۲۵٪ دیگر گفتند که به اندازه کافی دستمزد نمی‌گیرند. حدود ۱۰ ٪ گفتند که آنها استرس دارند و همچنین به خاطر کارشان احساس ضعف می‌کنند.

در فیبریلاسیون دهلیزی، اتاق‌های فوقانی قلب به طور نامنظم شروع به تپش می‌کنند. در نتیجه خون در محفظه جمع می‌شود و به طور بالقوه منجر به ایجاد سکته مغزی خطرناک می‌شود.

فیبریلاسیون دهلیزی خطر مرگ ناشی از قلب را دو برابر می‌کند و طبق اعلام انجمن قلب آمریکا با افزایش خطر ابتلاء به سکته مغزی همراه است.

ترودل گفت: «اثربخشی مداخلات در محل کار برای کاهش عوامل استرس زا روانی که ممکن است خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش دهد، باید در تلاش‌های تحقیقاتی آینده مورد بررسی قرار گیرد.»

ترودل گفت: «تغییرات احتمالی در محل کار که می‌تواند به سلامت قلب کمک کند شامل کاهش سرعت پروژه‌های بزرگ برای جلوگیری از افزایش بار کار، انعطاف پذیری ساعات کار و برگزاری جلسات منظم بین مدیران و کارمندان برای بحث در مورد چالش‌های روزانه است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: