کد خبر: ۳۴۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 21
حبیب اله هادی نیا
دادگاه تفتیش عقاید راه انداخته و گرچه میدری در کمیسیون های مختلف اتفاقات مجلس ششم را نقد کرد، اما خواهان عذرخواهی عمومی و در صحن مجلس اند.
شفاآنلاین:سیاسی>در روزهای رای اعتماد به کابینه دولت وفاق ملی به سر می بریم، مخالفان و موافقان وزرا نیز در نوبت های خود به نظراتشان را در خصوص وزرای پیشنهادی مطرح می کنند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گزینه پیشنهادی آن، یعنی احمد میدری محل بحث و تبادل نظر مخالف و موافق قرار گرفته اند، عمده صحبت های مخالفان اتفاقات مجلس ششم هستند و صرفاً از این منظر میدری را نقد می کنند، مدعی ولایت مداری اند اما توجهی به "میزان حال فعلی افراد است” ، نمی کنند.

دادگاه تفتیش عقاید راه انداخته و گرچه میدری در کمیسیون های مختلف اتفاقات مجلس ششم را نقد کرد، اما خواهان عذرخواهی عمومی و در صحن مجلس اند.

نطق احمد میدری اما نگاه ها را در مورد وی بسیار تغییر داد، وی تحصیل کرده، با تجربه و مهمتر از همه برآمده از منطقه و استان محرومی بنام آبادان و استان خوزستان است، دغدغه کودکان کار، دانش آموزان بازمانده از تحصیل، معلولان بهزیستی دارد و انصافاً در مقوله رفاه عمومی و شناخت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سایر گزینه های مطرح، که مطرح شدنشان اغلب سیاسی است، یک سر و گردن بالاتر است.

میدری با انتقاد از وضعیت کنونی، به ویژه در بخش‌های آموزش و درمان، گفت که امروز وضعیت آموزش در ایران از برخی کشورها حتی خصوصی‌تر شده و پرداخت از جیب مردم برای درمان به بالای ۶۰ درصد رسیده است.

انتقاد گزینه پیشنهادی وزارت کار از برون سپاری آموزش و پرورش، پیش از این توسط مقام معظم رهبری بیان شده بود، معظم له در اردیبهشت سال ۱۴۰۲در دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور فرمودند: «این فکر وجود داشته در بعضی از مسئولین کشور در گذشته که ما بیاییم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم. بدهیم دست بخش‌های خصوصی بروند، این خرج سنگین و این بودجه سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم. دستشان درد نکند، برای نابود کردن کشور فکر خوبی است این. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. هیچ نظامی نمی‌تواند این شأن را از خودش دور کند، قابل تفکیک نیست از نظام. تربیت و تعلیم کشور به عهده نظام حاکم بر این کشور است.

دکتر کامران باقری لنکرانی سال ۸۸ در حاشیه برگزاری کمیته فرعی اجلاس روسای مجالس کشورهای آسیایی در زمینه عدالت در سلامت دردر مورد هزینه مردم در بخش درمان گفته بود: مقام معظم رهبری بر کاهش سهم مردم از هزینه های سلامت تاکید دارند.

در دو گزاره فوق ، صحبت های احمد میدری مبتنی بر فرمایشات و تاکیدات معظم له بوده است، پیوست عدالت از دیگر مواردی است که رهبر انقلاب در مورد آن تاکید نموده بودند، ایشان در نخستین دیدار رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم فرمودند: هر لایحه‌ای که در دولت تنظیم میکنید، هر بخشنامه‌ای که خود شما در دستگاهِ خودتان صادر میکنید، یک پیوست عدالت باید داشته باشد؛ باید مراقب باشید این روش، این کار، این دستور، ضربه‌ای به عدالت نزند، طبقات مظلوم را پایمال نکند؛ این مراقبت باید همیشه باشد؛ حالا یا با یک پیوست مکتوب یا بالاخره از لحاظ نوع تنظیم جوری باشد که این طور باشد.

میدری نیز در نطق خود به پیوست عدالت اشاره کرد و گفت: پیوست عدالت برای همه طرح‌ها ضروری است و با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌توان فقر را مهار کرد.

نیاز امروز کشور حضور متخصصان و کارشناسان و افراد با تجربه در مسند اجرایی است، حذف میدری به دلیل برخی مسائل پیش پا افتاده بیش از دو دهه گذشت جفا به کشور و جامعه و مردم است، حذف میدری ها، باعث می شود افرادی در راس قدرت باشند که با یک میلیون تومان شغل ایجاد می کنند و طرح هد هد و سخن گفتن با حیوانات را دنبال می کنند!!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: