کد خبر: ۳۴۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 17
گرده یک محرک شناخته شده برای آلرژی های فصلی و آسم است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که برخی گونه های گیاهی گرده هایی را آزاد می کنند که به ویژه برای مبتلایان به آسم تشدیدکننده تر است.
شفاآنلاین:سلامت>«دانیل کاتز»، سرپرست این مطالعه و استادیار دانشکده علوم گیاهی و زراعی دانشگاه کورنل، می‌گوید: «اگرچه درصد مراجعه به اورژانس مرتبط با آسم به طور کلی تنها چند درصد به صورت سالانه بود، اما در زمان‌های خاصی از سال که انواع خاصی از گرده‌ها افزایش می‌یابند، گاهی اوقات تا حدود ۲۰ درصد افزایش در مراجعات را شاهد هستیم.»

به گزارش شفا آنلاین:تیم تحقیق نزدیک به ۱۷۵۰۰۰ مراجعه به بخش اورژانس را که توسط وزارت خدمات بهداشت ایالتی تکزاس بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ثبت شده بود، ردیابی کردند.

آنها بر افرادی تمرکز کردند که در فاصله ۱۵ مایلی یکی از هشت ایستگاه نظارت بر گرده‌ها زندگی می‌کردند.

کاتز خاطرنشان کرد: «ویروس ها و گرده‌ها هر کدام می‌توانند در شروع حمله آسم مؤثر باشند.»

او در نشریه خبری کورنل گفت: «گاهی اوقات زمان شیوع ویروس‌ها تغییر می‌کرد و گاهی اوقات زمان حضور گرده‌ها در هوا تغییر می‌کرد. بنابراین، به دلیل این تنوع طبیعی، ما بهتر توانستیم آنچه را که در این مراجعات به بخش اورژانس مربوط به آسم دخیل بود، دریابیم.»

این مطالعه نشان داد که گرده یک گونه درخت، درخت عرعر، مقصر آشکاری در تشدید آسم است. در تکزاس مرکزی، این درخت در برخی شهرها بیشتر از سایر شهرها وجود دارد.

البته افراد مبتلا به آسم می‌توانند به انواع گرده‌های متعدد واکنش نشان دهند. اما کاتز در حال تلاش برای توسعه پیش‌بینی‌های گرده در دسترس عموم است که شامل سنجش از دور و پراکندگی جو و بوم‌شناسی گیاهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: «هدف این است که بهتر به مردم کمک کنیم تا برای روزهایی که گرده‌ای که به شدت به آن حساس هستند، آماده شوند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: