کد خبر: ۳۴۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 16
در طب نوین، ریزش موی سکه ای یک اختلال خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کرده و باعث ریزش مو در قالب دایره هایی به اندازه سکه می شود.
شفاآنلاین:سلامت>تجربه ریزش موی سکه ای می تواند برای هر فردی سخت باشد. با وجود اینکه این بیماری مسری و واگیردار و تهدیدی برای زندگی افراد نیست اما به لحاظ زیبایی و همچنین روحی و روانی می تواند اثرات قابل توجهی روی بیمار بگذارد
به گزارش شفا آنلاین:.در طب نوین، ریزش موی سکه ای یک اختلال خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کرده و باعث ریزش مو در قالب دایره هایی به اندازه سکه می شود. این نوع ریزش می تواند بر هر قسمتی از بدن که مو دارد تاثیر بگذارد. ریش مردان، موی سر، ابرو، مژه و گردن. راه های درمان این مشکل به کمک پزشک متخصص و داروهای شیمیایی موثر، انجام می شود. کاهش استرس و اضطراب با انجام ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن در روند درمان این عارضه می تواند موثر باشد. لازم است بدانید ریزش موی سکه ای از طریق داروها و خوراکی های گیاهی مورد توجه برخی افراد قرار دارد.

 درمان ریزش موی سکه ای بر اساس مزاج

دکتر الهام پارسا، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرآنلاین می گوید: یکی از علل ریزش مو، تنگ و گشاد شدن منافذ رویش موها به علت تجمع مواد زاید در ریشه مو است. از دیدگاه طب سنتی از جمله دلایل ریزش موی سکه‌ای را تجمع مواد زاید یا اختلال مزاج در بدن یا سر و مغز عنوان کرده‌اند. ریزش مو در اثر اختلال یا سوءمزاج به این معناست که مزاج سیستم مغزی و سر از حد اعتدال خارج شده و با توجه به علایم، مزاج عضو به سمت سردی یا گرمی بیش از حد گرایش یافته و ریزش مو اتفاق افتاده است.

این متخصص ادامه می‌دهد: معمولا در سوءمزاج‌های سرد از روغن سیاه‌دانه، در سوءمزاج‌های گرم از روغن‌های سردی مانند روغن کدو و بنفشه، در سوءمزاج خشک از مواد مرطوب مانند ماء‌شعیر و آب پنیر طبی به صورت خوراکی و موضعی و همین‌طور در اختلال مزاج‌های تر از مواد با رطوبت کم استفاده می‌شود. ورزش و فعالیت بدنی هم می‌تواند در افرادی که ریزش موی آن‌ها ناشی از تجمع مواد زاید در بدن و سر است بسیار کمک کننده باشد.

این متخصص می افزاید: در طب سنتی برای تقویت ابروها نیز تدابیری اندیشیده شده است. در گذشته از بادام سوخته برای تقویت ابروها استفاده می‌شد که ترکیب مفیدی بود. اما امروزه ماساژ روزی ۳-۲ بار روغن فندق بر روی ابروها توصیه شده که می‌تواند مفید باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: