کد خبر: ۳۴۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 07
جانشین ستاد اربعین کردستان گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، در هفته ذکر شده، زائران اربعین به صورت رایگان از مرز باشماق به سلیمانیه عراق منتقل می شوند.
شفاآنلاین:عمومی>طبق اعلام جانشین ستاد اربعین کردستان انتقال زائران اربعین از مرز باشماق مریوان به سلیمانیه عراق به مدت یک هفته(از ۲۰ تا ۲۶ مرداد)رایگان است.

 به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین به صورت رسمی از ۱۶ مرداد از مرز باشماق، افزود: ۷۲ موکب در سطح استان برای پذیرایی و اسکان برای زائران اربعین فراهم شده است.

جانشین ستاد اربعین کردستان اضافه کرد: تا ۲ روز بعد از اربعین، تردد از مرز باشماق مریوان برای ورود زائران ایرانی باز است.

رمضانی با بیان اینکه پیش بینی می شود بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار زائر از این مرز عبور کنند، افزود: مرز باشماق به لحاظ ترافیک ورودی و خروجی، مسیر آسانی برای تردد زائران اربعین است

وی اختلاف دمای ۲۰ درجه با دیگر مرزها را از مزایای مرز باشماق عنوان کرد و گفت: در سه سال گذشته زائران با انتخاب این مرز برای شرکت در رویداد بزرگ پیاده روی نقش بسزایی در معرفی این استان از نظر سیاحتی و گردشگری شده است.

جانشین ستاد اربعین کردستان یادآور شد: بیش از چهار میلیون مسافر از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه به کردستان سفر کرده اند.

رمضانی با اشاره به اینکه در سال جاری چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال از سوی وزارت کشور به کردستان اختصاص یافت، افزود: در ۲سال اخیر وزارت ارتباطات و اطلاعات حدود هزار میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت ارتباطات و اینترنت اختصاص داده است.

امسال برای سومین سال است که زائران اربعین از مرز باشماق مریوان برای عزیمت به کربلای معلی تردد می کنند.

مرز باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: