کد خبر: ۳۴۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 06
در راستای ارائه تکمیل ارائه درمانی کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی دانشگاه علوم پزشکی همدان با موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) همکاری خود را آغاز کرد.

شفاآنلاین:سلامت> رئیس مؤسسه محکم و فوق‌تخصص تخصص جراحی کودکان دکتر صلاح‌الدین دلشاد،در خصوص فعالیت این مرکز خیریه، گفت: مؤسسه محکم با هدف درمان کودکان دارای بیماری مادرزادی کشور به‌ صورت رایگان ایجاد شده که درمان ۵۶ نوع بیماری را انجام می‌دهد.
 
به گزارش شفا آنلاین: دکتر دلشاد اظهار کرد: با ایجاد نمایندگی مؤسسه محکم در اکثر استان‌های کشور درمان ناهنجاری‌های مادرزادی کودکان شامل بیماری گوارشی، قلبی _ عروقی، مجاری ادرار، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی و اورولوژی را به‌ شرط نیازمندی زیر پوشش قرار داده‌ایم.
 
 وی ادامه داد: خانواده‌های این بیماران ضمن مشکل تامین هزینه‌های درمانی برای یافتن پزشک متخصص و یا مرکز مناسب دچار سرگردانی هستند ضمن اینکه بیماران که اغلب نوزاد هستند همزمان درگیر چند ناهنجاری مادرزادی بوده و درمان آنها به خاطر عدم توانایی مالی والدین تا سال‌ها به تأخیر می‌افتد.

رئیس مؤسسه محکم تصریح کرد: به همیت منظور و برای حل مشکل گروهی از پزشکان متخصص و متعهد و جمعی از نیکوکاران خیرخواه اقدام به تأسیس این مؤسسه و درمان و حمایت از بیماران دارای ناهنجاری‌ مادرزادی کرده‌اند.
 
وی در خصوص درمان آژنزی واژن در سندروم نادر راکی تانکسی که توسط این مؤسسه انجام می‌شود، گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته هم این عمل انجام نمی‌شود که امروز مفتخریم در خصوص این بیماری در حوزه مقاله رکورد دنیا را زده‌ایم.
 
 دکتر دلشاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان تمام استانداردهای لازم را دارد؛ ایجاد بخش تخصصی مادر و کودک را اعتباری برای دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: اتاق‌های عمل این بیمارستان بی‌نظیر و هم‌تراز با بیمارستان‌های اروپایی است.
 
وی با اشاره به کمبود بیمارستان تخصصی مادر و کودک در کشور، تأکید کرد: راه‌اندازی بخش بلوک‌های انفرادی زایمان طبیعی (LDR) و خدمات ویژه مراقبت‌های بعد زایمان باعث شده این بیمارستان به مرکز تخصصی مادر و کودک در غرب کشور تبدیل شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در دیدار با ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه با مؤسسه محکم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان از خدمات مجاهدانه مؤسسه محکم حمایت خواهد کرد ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این مؤسسه برای درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های مادرزادی بهره‌مند شویم.
 
 دکتر محمدمهدی مجذوبی در ادامه از راه‌اندازی بخش زایمان طبیعی با فضاهای تک‌نفره در مرکز آموزشی درمانی اکباتان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف ارتقای کیفیت  خدمات‌دهی به مادر و نوزاد، ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک، زایمان بی‌درد و ارتقای شاخص‌های کرامت محور مادران صورت می‌گیرد.

وی  بیان کرد: بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان با راه‌اندازی بخش بلوک‌های انفرادی زایمان طبیعی (LDR) و خدمات ویژه مراقبت‌های بعد از زایمان به مرکز فوق‌ تخصصی مادر و کودک تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر جانشین‌پروری و تربیت نیروی متخصص، تصریح کرد:  در این راستا در ماه‌های اخیر نیروی متخصص در رشته ارتوپدی و سایر رشته‌ها را جذب کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در حوزه درمان کودکان به قطب غرب کشور تبدیل شویم.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به همراه رئیس بیمارستان اکباتان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و رئیس دانشکده پزشکی با دکتر صلاح‌الدین دلشاد رئیس مؤسسه محکم در خصوص همکاری دانشگاه با مؤسسه محکم برای درمان بیماران مادرزادی کودکان دیدار و گفت‌وگو کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: