کد خبر: ۳۴۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 06
رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا:
سرهنگ علیرضا داسارگر ضمن هشدار برای حمل هرگونه دارو به عراق در سفر اربعین تأکید کرد: زائران از همراه داشتن خودسرانه دارو در این سفر معنوی خودداری کنند.
شفاآنلاین:سلامت>رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: بیمارانی که باید دارو مصرف کنند، در سفر اربعین به عراق باید نسخه پزشکی دوزبانه دریافت کنند و از همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک خودداری کنند.
به گزارش شفا آنلاین:سرهنگ علیرضا داسارگر ضمن هشدار برای حمل هرگونه دارو به عراق در سفر اربعین تأکید کرد: زائران از همراه داشتن خودسرانه دارو در این سفر معنوی خودداری کنند. استفاده و حمل دارو نیازمند شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که باید به‌طور کامل توسط زائران رعایت شود. رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: بیمارانی که ملزم به مصرف دارو هستند، باید پیش از سفر از پزشک معالج خود نسخه پزشکی مبنی بر توصیف شرایط بیمار و الزام به مصرف دارو تهیه کنند و همراه داشته باشند و حتماً نسخه توسط پزشک متخصص یا فوق تخصص تهیه شود چرا که تهیه نسخه از پزشکان عمومی اعتباری نخواهد داشت. به گفته وی، در نسخه پزشک متخصص باید نوع بیماری و نام دارو درج شود، زیرا باید مشخص باشد که دارویی که زائر به همراه دارد مربوط به بیماری وی است همچنین نسخه پزشک علاوه بر زبان فارسی، باید به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز نوشته شده باشد تا در عراق قابل استناد و ارائه باشد. سرهنگ داسارگر از زائران خواست از همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک مانند شیرین‌بیان و قره‌قروت که از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و از طرفی ممکن است برای مأموران عراق ناشناخته باشد، خودداری کنند. گفتنی است، حمل دارو در اشکالی نظیر قرص، شربت و آمپول که حاوی کدئین و یا مواد مخدر از جمله دیازپام، فلورازپام، کلونازپام اگزازپام، لورازپام، شربت تریاک، دیفن اکسیلا، استامینوفن کدئین، متادون، ترامادول، ریتالین، بوپونورفین(b۲)، داروهای بیماری صرع و سرطان و... که به نوعی حاوی مقادیری مواد مخدر است، بر‌اساس قوانین کشور عراق جرم محسوب می‌شود و در صورت کشف، ضمن ممانعت از ادامه سفر زائر، برای وی پرونده قضایی تشکیل و جهت تحمل حبس و جزای نقدی به مراجع قضایی معرفی می‌شود./ ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: