کد خبر: ۳۴۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 05
رییس پژوهشگاه و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، به تشریح دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری پرداخت.
شفاآنلاین:سلامت>رییس پژوهشگاه و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری محمدرضا صادقی، روز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری که در محل مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار شد، گفت: حوزه اصلی فعالیت پژوهشگاه در زمینه درمان ناباروری است و از حیث تنوع خدمات، در رده‌های اول کشور قرار دارد.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: یکی از کارهای مجموعه ابن سینا، کمک به ارتقای سایر مراکز درمان ناباروری در سایر استان‌ها است.

صادقی ادامه داد: ما هیچ گاه به عنوان رقیب به سایر مراکز نگاه نمی‌کنیم، زیرا فرصت برای خدمت فراهم است.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌های ابن سینا، ارائه خدمات در خارج از کشور بوده که توانسته ایم یک مرکز درمان ناباروری را در شهر کربلا راه اندازی کنیم.

صادقی گفت: همچنین، در توریسم درمانی توانسته ایم موفقیت‌های قابل توجهی به دست بیاوریم و میزبان بیمارانی از کشور عراق در مجموعه ابن سینا باشیم.

وی افزود: هزینه درمان ناباروری در ابن سینا، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای بیمار ایرانی است که بیمار خارجی ۲۵۰۰ دلار پرداخت می‌کند. البته در ترکیه باید ۵۰۰۰ دلار هزینه کند.

صادقی گفت: ما نباید بیمار خارجی را به عنوان دلار ببینیم و این موضوع یک معضل در بحث بیماران بین الملل است.

وی افزود: واسطه‌هایی در این بخش فعال هستند که باعث آسیب به توریسم درمانی در کشور می‌شود.

صادقی گفت: درخواست‌های متعددی از کشور افغانستان برای حضور بهترین متخصصین ایرانی داشتیم که به دلایل امنیتی، هنوز نتوانسته‌ایم کاری صورت دهیم.

در ادامه، رامین قهرمان زاده معاون پژوهشی پژوهشگاه اظهار داشت: تولید کیت‌های تشخیصی یکی از مأموریت‌های پژوهشگاه است که توانسته ایم به موفقیت‌هایی دست یابیم و در این بین، کیت تشخیصی ناباروری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بر همین اساس، فرهاد یغمایی مدیر برنامه ریزی و نظارت بر درمان ناباروری مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، گفت: در حال حاضر هر ماه ۱۰۰ هزار نفر خدمت به زوجین نابارور در مرکز ابن سینا ارائه می‌دهیم.

وی افزود: بالای ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در کشور وجود دارد که مرکز درمان ناباروری ابن سینا، در سطح یک فعالیت می‌کند.

یغمایی ادامه داد: یکی از مشکلات زوجین نابارور، سقط مکرر است که باعث می‌شود در مسیر صاحب فرزند شدن، با مشکل مواجه شوند که در این مرکز، توانسته ایم در این زمینه خدمات قابل توجهی به زوجین نابارور ارائه بدهیم.

وی افزود: جزو معدود مراکز درمان ناباروری در کشور هستیم که توانسته ایم تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری را ارائه بدهیم.

یغمایی ادامه داد: ورود بیماران بین الملل شرایط خاصی دارد که بیماران عراقی بیشترین مراجعه کننده به مرکز ما هستند. به طوری که هر ماه ۲۵ تا ۳۰ بیمار عراقی به مرکز ابن سینا مراجعه می‌کنند.

صفورا سلیمانی فخر معاون آموزشی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا، گفت: دوره آموزشی را برای مهارت آموزی ماماها برگزار کرده ایم. همچنین، دوره مقدماتی درمان ناباروری را اجرا کرده ایم.

وی افزود: دوره‌های ژنتیک، آزمایش‌های تشخیص طبی و…، از دیگر برنامه‌های آموزشی ابن سینا بوده است.

سلیمانی گفت: قصد داریم امسال بیش از ۱۵۰ برنامه آموزشی را در حوزه‌های مختلف برگزار کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: