کد خبر: ۳۴۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 22
"مدیران بیـمارستان خصوصی محب کوثر در سکوت و انتقال بین دو دولت در حال انتقال به بخش دولتی اسـت و همکاران نگران تعدیل نیرو هسـتند اما پاسخ درستی به پرسنل ارائه نمی‌شود"
شفاآنلاین:سلامت>لحظات پایانی دولت سیزدهم با حواشی‌های زیادی گره خورده است که یکی از آنها استخدام‌های دقیقه نودی غیرقانونی در برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها توسط بعضی از مسوولان است. آن هم در شرایطی که براساس بخشنامه نهاد ریاست‌جمهوری قرار بود تمامی دستگاه‌های اجرایی تا زمان استقرار دولت چهاردهم از هرگونه تغییر در ساختارهای سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی، نقل‌وانتقال اموال دولتی اعمال آیین‌نامه تغییر در تعرفه‌ها و عوارض و هرگونه اقدامات خارج از ضوابط و مقررات خودداری کنند. این در حالی است که پرسنل بیمارستان «محب کوثر» از اول تیر شاهد انتقال بی‌سروصدای پرسنل بخش دولتی به این بیمارستان و از دست‌رفتن جنبه خصوصی بیمارستان هستند. اما این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی برای یک بیمارستان جنرال و خصوصی می‌افتد. پیش از این نیز قرار بود بیمارستان «محب مهر» که آن هم مالکیتی شبیه این داشت، به بخش دولتی منتقل شود که تلاش‌های پرسنل مانع از این اتفاق شد اما اکنون اصرار به دولتی کردن یک بیمارستان خصوصی که در حال گرداندن امور درمان است، فرضیه‌ها درباره نیت‌های سوء و حتی منافع گروهی و فردی را برای این تغییر سیستم پررنگ‌تر می‌کند. 
به گزارش شفا آنلاین:طبق گفته‌های کادر درمان بیمارستان تلاش‌های سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، مسعود ناصری‌پور ریاست گروه چشم بیمارستان حضرت رسول و عبدالرضا پازوکی ریاست دانشگاه ایران در این انتقال غیرقانونی بسیار چشمگیر است. این در حالی است که گویا همان روزهای سخت و تلخی که همگان درگیر سقوط بالگرد ریاست‌جمهوری بودیم اما برخی بیمارستان محب کوثر را در سکوت خبری دولتی کردند.
انتقال برخلاف نظر و بخشنامه دولت فعلی و آتی
در همین راستا پرسنل و کادر درمان بیمارستان خصوصی محب کوثر بیانیه‌ای را ارسال کردند که در متن کامل آن آمده است: «با سلام و احتـرام. با توجه ‌به نامه دکتر مسعود پزشکـیان رییس‌جمهور منتخب و پیش از آن نـامه دکــتـر مـحـمـد مـخـبـر سـرپـرســت ریاست‌جمهوری، مبنی بر عدم انتقال اموال دولتی تا استقرار دولت چهاردهم، در تاریخ اول تـیــر تـجـهـیـزات و امـوال بـخـش چشم‌پزشکی بیمارستان حضرت رسول به بیمارسـتان مـحـب کـوثـر انـتقـال یـافت. بیمارسـتان مـحب کـوثر از سـال ۱۳۹۲ بـا پروانـه خـصوصی، از بیـمارستان‌های درجه یک زیرمجموعه دانشـگاه عـلوم پـزشکی ایران و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی است و در این سال‌ها با عملکرد مناسب هـمواره مورد رضایت بیماران بوده است. تلاش‌های دکتر سعیـد کریـمی معـاون درمـان وزارت بهداشت، دکتر مـسعود ناصـری‌پور ریاست گروه چـشم بیمارسـتان حـضرت رسول و عبدالرضا پازوکی ریاست دانـشگاه ایران در این انتقال غیرقانونی بسیار چـشمگیر است و منافع شخصی و گـروهی عده‌ای خاص را پیگیری می‌کند. هـم‌اکنون حدود ۷۰۰نفر پرسنل و ۲۰۰نفر پزشک شاغل در بیمارستان محـب کوثـر در شـرایط بلاتکلیفی و نـاامنی شـغلی بـه‌دلیل ایـن انـتقـال غیـرقـانونی هستند.»
بیمارستان محب کوثر دولتی شد!
با این حال شنبه گذشته ساعت 8 صبح تمام کادر درمان و پرستاران نسبت به این قضیه مقابل بیمارستان اعتصاب و اعتراض کردند. در این میان دکتر محسن پازوکی، مدیرعامل بیمارستان فوق‌تخصصی محب کوثر در تجمع حضور پیدا کرده و اعلام می‌کند بیمارستان برخلاف تصورات کارکنان سه ماه است که دولتی شده است! او در میان تجمع‌کنندگان گفت: از یکم اردیبهشت بیمارستان محب کوثر دولتی شده بنابراین بیمارستان سه ماه است که دولتی شده اما شرایط کارکنان تغییر پیدا نکرده است.
ناامنی شغلی نیرو‌های باسابقه بیمارستان
یکی از افراد کادر درمان این بیمارسـتان که نخواست نامش فاش شود گفت: مدیران بیـمارستان خصوصی محب کوثر در سکوت و انتقال بین دو دولت در حال انتقال به بخش دولتی اسـت و همکاران نگران تعدیل نیرو هسـتند اما پاسخ درستی به پرسنل ارائه نمی‌شود و بعد از سه ماه زمزمه انتقال و نگرانی پرسنل، دو هفته پیش پرسنل حضرت رسول و بخش جراحی چشم وارد بیمارستان ما شدند و باعث ناامنی شغلی نیرو‌های باسابقه شدند کـه در نـهایت تمامی نـیرو‌های بیـمارستان تصمیم گرفتند در حیاط بیمارستان تحصن کرده و اقدام به رسانه‌ای شدن این موضوع کنند.وی افزود: ۴۹‌درصد از سهام بیمارستان محب کـوثر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۴۹‌درصد در اختیار هیات امنای ارزی و ۲‌درصد در اختیار سرکانی است که موسس هـمـه بیـمارسـتان‌های با عنوان «محب» است. موضوع انـتقـال بیمارستان محب کوثـر از بخش‌خصـوصـی به دولتی هنوز به تایید و امضای سرکـانی نرسیده است اما اگـر بـا فشار هم موفـق به جلب نظر ایشان شوند، بر چـه اساسی ایـن انتقال انجام می‌شـود؟ زیرا اوقـاف کـه یـکی از سهامداران این بیمارستان است، شرط کرده بود که این بـیمارستان خصـوصی بماند و همچنین با هـمه بیمـه‌ها همکاری خود را ادامه دهد.این پرستار با اشاره به زمـان اتـمام پـروانـه خـصوصی بیمارستان اظهار کرد: بیمـارستان محب کوثر پروانه خصوصی‌اش تا مـهرماه سال‌جاری است اما قرار بود بیمارستان از طریق خرید خدمت و پرداخت مبلغی به دولت، این پروانه را تمدید کرده تا همینطور خصوصی باقی بماند؛ این به نفع دولت هم بود امـا سعـید کریمی که معاونت وزارت بهداشت هستند، به‌اتفاق عبدالرضا پازوکی رییس دانشگـاه عـلوم پـزشکی ایـران و محسن پازوکی رییس بیمارستان مـحب کوثر، قصد انتقال این بیمارستان به بخش دولتی را دارند که مـوجب ناامنی شغلی ۷۰۰ نفر از کارکنان و پرسنل درمان و ۲۰۰ نفر از پزشکان این مجموعه شده است. برخلاف بخشنامه سرپرست ریاست‌جمهوری و مسعود پزشکیان رییس‌جمهور منتخب، این سـه پزشـک کـه نـام بـرده‌ام در اقـدامی غیرقانونی این درخواست را سریعا به وزارت بهداشت داده‌اند تا موافقت‌شان را بگیرند. در حـال‌ حاضـر هم پرسنل، هـم پزشـک و رزیدنت‌های بیمارستان رسول اکرم و حتی اقلام پزشکی‌شان را به‌طور کاملا غیرقانونی وارد بیمارستان کرده‌اند. ضمن اینکه فعلا ۱۰ نیرو و بخش چشم بیمارستان رسول اکرم را هم وارد بیمارستان محب کوثر کرده‌اند در حالی که بیمارستان ما خصوصی است و به‌خاطر این موضوع هنوز برخی پزشکان قبلی به بیماران خود نوبت عمل نداده‌اند.براساس گـفـته‌های نیـرو‌های حاضر در بیـمارستان، اکــنون قراردادی که پرسنل با بیـمارستان بستـه‌اند با بـخش‌خصوصی است اما وقتی بیمارسـتان دولتی شود وضعیت‌شان نامشخص مـی‌شـود و امنیت شغلی‌شان به خطر می‌افتد. آنان مـی‌گویند مسوولان بیمارستان پاسخ درستی در این زمینه به ما نمی‌دهند و اکثرا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
به ضرر کادر درمان و بیماران
یـک پرسـتار دیگر  گفت: به نظرم برخی مسوولان بیمارستان بلایی که نتوانسـتند سر بیمارسـتان محب مـهر بیـاورنـد و آن را دولـتی کـنند، سر بیمارستان محب کوثر بیاورند در حالی که تکلیف این حجم از نیرو مشخص نیست که با آنان چه می‌کنند؟ رییس بیمارستان پزشکی ایران پشت این قضیه است و باید پاسخگو باشند و اینها پنج روز است که تجهیزات بیمارستان رسول را به بیمارستان ما منتقل می‌کنـند. بایـد دید که چه کسی پشت این قضـیه اسـت؟ در حالی که قرار بود پروانه بیمارستان را به‌صورت خرید خدمت تمدید کنند امـا الان با این اقدام یک بیمارستان خصوصی جنرال را می‌خواهند به زمین بزنند و پرسنـل را هم از کار بیکار کنند. به نظر می‌رسـد عـلت این موضوع فعالیت یک شـرکت خـصوصی اسـت کـه قبـلا سابقه نامناسبی در بستن قرارداد با پرسنـل درمان داشته اسـت. در نتیـجه شاهد وعـده‌های بی‌سرانجام مسوولان هستیم در حالی که زیر قول خود می‌زنند؛ همانطور که قرار است این بیمارستان جنرال را به تخصصی چشم تبدیل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: