کد خبر: ۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 18
شفا آنلاين-دومین همایش برند انسانی - ایرانی با نگرش پزشکی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاين رییس انجمن دندان پزشکان ایران در حاشیه این همایش که امروز پنجشنبه در هتل المپیک تهران برگزار شد، در مورد برندینگ انسانی، گفت: اصطلاح برند بیشتر در مسائل تجاری استفاده می‌شود.

بیژن اخوان‌آذری در ادامه افزود: برند انسانی به معنای این است که یک انسان با مشخصات متمایز و منحصربه‌ فرد باشد که در بین دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران و همه انسان‌ها این مشخصه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بدن هر انسان یکصدهزار میلیارد سلول وجود دارد که از انسانی به انسان دیگر متفاوت است، گفت: حداقل تفاوت بین انسان‌ها یکصد هزار میلیارد سلول است.

رییس انجمن دندان پزشکان ایران با تاکید بر عملکرد واحد بدن در جهت سلامتی با وجود اختلاف در وظیفه هر یک از اعضای بدن، اظهار کرد: با این الگو می‌توان با وجود اختلاف عقیده و سلایق و فکر، یک کار واحد کرد و موفق بود.

در ادامه این همایش عباس گودرزی متخصص پوست و مو و از پزشکان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه محققان و پزشکان ایرانی در تمام کشورها، تحسین جهانیان را برمی‌انگیزند، گفت: در زمان دفاع مقدس مسئولیت جان مجروحان در دست همین پزشکان بوده است که خدمات پزشکی را در حین جنگ ارائه می‌کردند.

به گزارش ایسنا، هادی منافی، وزیر اسبق بهداشت همچنین با اشاره به خواست ملت ایران برای استقلال گفت: مردم می‌خواستند خودشان کشور را اداره کنند و به همین دلیل انقلاب کردند.

وی همچنین با بیان اینکه بعد از انقلاب دنیا با ما به مقابله برخواست و جنگ را به کشور تحمیل کرد، ادامه داد: در این زمان مردم با هم یکدست شدند و به مبارزه با دشمن پرداختند.

منافی افزود: پزشکانی که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها خدمت می‌کردند بعد از ارائه خدمات اولیه بیمار را در عرض سه تا پنج ساعت به شهرهای تهران – شیراز – اهواز و... منتقل می‌کردند.

وی با تاکید بر داشتن وحدت عمل برای اداره کشور اظهار کرد: آنچه که در کشور مهم است اخلاق بوده و ما باید اخلاق را حفظ کنیم.

احمد روستا استاد مدیریت دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه همایش با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور عدم توجه به مفاهیم است، گفت: مدیریت، انتخاب، استفاده و ارزیابی واژه درست‌تر از هرچیز است.

روستا، انتخاب عجولانه، بدون تحقیق و اطلاعات کم را از مشکلات مدیریت کشور عنوان کرد و گفت: مدیریتی که در ایران شکل گرفته، مدیریت ناقص و ناتمام بوده است.

وی در ادامه گفت: مساله بعدی درست عمل کردن و عامل سوم ارزیابی‌های متناسب در زمینه مدیریت است که متاسفانه در کشور به آنها توجه نمی‌شود.

وی افزود: این عدم توجه باعث شده که ارزیابی در ایران عامل مچ‌گیری باشد در حالی که در دنیا این مهم یکی از عوامل بهبود و بهپویی است.

روستا درد دیگر مدیریت ایران را بداخلاقی دانست و آن را عامل عدم اعتماد بین افراد عنوان کرد و گفت: برای اینکه یک انسان برند شود، اولین کار خودشناسی و اخلاق‌مداری است.

وی با بیان اینکه برای برند شدن باید حرفه‌ای بود، گفت: این واژه دارای هفت عنصر توکل، تعهد، تخصص، تعلق، تداوم، تحول و تکامل است.

در پایان همایش برند انسانی – ایرانی عباس کریمی پژوهشگر طب مکمل نیز با بیان اینکه اخیرا طب مکمل طرفداران بیشتری پیدا کرده است، گفت: طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی بیش از 70 درصد بیماران در کشورهای مترقی از طب مکمل استفاده می‌کنند که این آمار یک توزیع روبه افزایش را نشان می‌دهد.

کریمی با بیان اینکه این طب، مربوط به رشته هومیوپاتی است ادامه داد: داروهای طب مکمل به عنوان دارو نه به عنوان مکمل، مورد تایید FDA قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طب در ایران به خوبی تعریف نشده و مسیر درستی را طی نکرده است، گفت: امیدواریم که به این طب نیز توجه شد.

وی افزود: پزشکان ما باید در طب مکمل نیز برند شوند.



ایسنا



برچسب ها: طب مکمل ، برند ، دارو ، الگو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: