کد خبر: ۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 20
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد: عفونت دریچه های قلب به عنوان یک بیماری حاد در رشته قلب و عروق به طور معمول بر اثر عفونت های بیمارستانی ایجاد می شود.

دکتر مسعود قاسمی در حاشیه شانزدهین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: عفونت های بیمارستانی معمولأ در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود که شایع ترین آن در قسمت ریه و بیماری های عفونت خون است.

وی تأکید کرد: میکروب های بیمارستانی به دلیل مصرف انواع آنتی بیوتیک ها برای بیماران چه در محوطه بیمارستان یا وسایل روزمره آنجا مانند میز و صندلی نیز قابل انتقال و مقاوم به درمان اند.

متخصص بیماری های قلب و عروق ادامه داد: حال اگر فردی در یک جای دور افتاده به همین میکروب مبتلا شود خیلی سریع تر و راحت تر درمان خواهد شد اما عفونت های بیمارستانی عوارض را دشوارتر و پاسخ دهی به درمان را سخت تر می کنند.

وی افزود: عفونت های بیمارستانی به طور معمول سراغ بیمارانی که به دلیل ضعف ایمنی در بیمارستان بستری اند نیز می رود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها ممنوع

قاسمی تأکید کرد: افراد جامعه ه هیچ عوان به صورت خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف نکنند زیرا استفاده بدون تجویز آنها مقاومت میکروبی نیز ایجاد می کند.

عفونت ها را جدی بگیرید

عضو اینترونشنال انجمن قلب اروپا با تأکید بر این که به طور کلی عفونت ها را باید جدی گرفت، تصریح کرد: نباید بگذاریم که عفونت ها یا بیماری طول بکشند. در عین حال بیماران هم باید اجازه دهند که دستورات پزشکی در محیط های بیمارستانی خوب اجرا شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: