کد خبر: ۳۴۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۳ - 2024July 11
ابوالفضل محبان اظهار کرد: ۱۴۶ کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در سه سال گذشته به مناطق مختلف اعزام شده و به مردم خدمات ارائه کردند

شفاآنلاین:سلامت>محبان افزود: خیران و نیکوکاران نیز با اهدای یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در کنار محرومان بودند و جمعیت هلال احمر با اتکا به توان این افراد نسبت به راه اندازی هشت مراکز تجهیزات پزشکی در مراکز شهرستان ها اقدام کرد که پنج هزار و ۲۹۴ نفر از خدمات آن بهره مند شدند.

به گزارش شفا آنلاین:وی، راه‌اندازی مرکز شیمی درمانی، راه‌اندازی مرکز تشخیص سرطان بانوان (ماموگرافی) به صورت مشارکتی، تجهیز بیمارستان صحرایی و اعزام تیم درمان اضطراری به کشور عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت درمان و توانبخشی عنوان کرد.

محبان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای توانمندی اقشار مختلف در کمک رسانی گفت: چهار هزار و ۴۰ دوره آموزش همگانی در سه سال گذشته برای اقشار مختلف اعم از عشایر، خانه های هلال و گروه های جهادی برگزار شد که ۷۴ هزار و ۷۲۹ نفر در آن شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: همچنین در این مدت ۳۳۷ کلاس آموزش های تخصصی امداد و نجات برای هفت هزار و ۴۸۲ نفر برگزار شد.

عضویت بیش از ۶۱ هزار جوان در هلال احمر

وی درباره اقدامات انجام شده در معاونت امور جوانان گفت: این جمعیت با استفاده از ظرفیت ۶۱ هزار و ۴۳۱ نفر عضو جوان فعالیتهای بسیار موثری را انجام داده است که از جمله آن تشکیل هشت تیم سحر در شهرستانها، آموزش مانور زلزله به ۱۴۲ هزار و ۹۳۰ دانش آموز در ۶۰۸ مدرسه، آموزش ۱۷ هزارو ۱۰۰ نفر غنچه های هلال در مهدهای کودک و آموزش ۳۶ هزار و ۸۰۰ دانشجو و طلاب در کانون های دانشجویی و طلاب است.

محبان با اشاره به نقش خانه های هلال در سرعت دادن به حضور در صحنه و امدادرسانی به موقع خاطرنشان کرد: اکنون ۱۷۱ خانه هلال در مناطق مختلف روستایی و شهری و تخصصی استان راه اندازی و فعال شده است.

توسعه زیرساخت ها

محبان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها به عنوان پیشران توسعه خدمات یکی از اصلی ترین فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان است، گفت: جذب اعتبارات عمرانی و به ویژه اعتبارات سفر رییس جمهور شهید سبب شد تا اقدامات به صورت جهادی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ساختمان اداری امدادی، طرح انبار امدادی شهرستان راز و جرگلان، ساختمان پایگاه امداد و نجات یکه سعود از جمله طرح هایی است که اجرایی شد همچنین احیای پایگاه سیلاب بجنورد ( استخر سابق پس از ۱۲ سال) یکی از نمونه های کار جهادی دولت شهید رییسی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: