کد خبر: ۳۴۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024July 10
کودکانی که بیماری مادرزادی داشته و دچار فلج عضلات باشند از طریق موسسه بین‌المللی حمایت از کودکان مبتلا به بیماریهای مادرزادی توسط تیم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز طبی کودکان درمان می شوند.
شفاآنلاین:سلامت>مدیر موسسه بین المللی حمایت از کودکان مبتلا به بیماریهای مادرزادی (زنجیره امید) از درمان رایگان حدود ۱۷ هزار کودک زیر ۱۸ سال بویژه در مناطق محروم کشور که دچار بیماری‌های مادرزادی هستند، خبر داد و گفت: جراحی ستوان فقرات، پیوند عصب دست، پیوند انگشت پا به دست، جراحی شکاف لب به صورت رایگان برای این گروه از کودکان انجام می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین:مریم مرعشی روز سه شنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه این درمان‌ها توسط تیم پزشکی مجرب در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام می‌شود، افزود: از مجموع حدود ۱۸ هزار کودک درمان شده بیش از چهار هزار کودک از اتباع افغان هستند و بیشتر این بیماران از روستاهای استانهای سیستان و بلوچستان، همدان، شهریار و کرمان به این موسسه مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: این گروه از کودکان پس از تایید بی بضاعت بودن آنها، مدتی را در اقامتگاه موسسه امید بیمار همراه مادر ساکن شده و روند درمان انجام می شود و از خدمات رفاهی نیز بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: البته روند درمان بیماران سه تا چهار سال به طول می انجامد و بیمار همراه مادر مجبور است در سال چندین مرتبه مراجعه کرده و در اقامتگاه ساکن شود.

مرعشی با بیان اینکه تمام هزینه های بیماران توسط خیرین پرداخت می شود، اظهار داشت: یک تیم پزشکی خارجی نیز برای درمان کودکان بر اساس تعامل و همکاری از طریق این موسسه به کشور آمده و با کمک پزشکان ایرانی اقدام به جراحی می کند.

همکاری ۱۰۶ تیم بین المللی برای درمان کودکان

مدیر موسسه بین‌المللی حمایت از کودکان مبتلا به بیماریهای مادرزادی با بیان اینکه، بیشترین جراحی کودکان در زمینه ارتوپدی است، گفت: کودکانی که بیماری مادرزادی داشته و دچار فلج عضلات باشند از طریق این موسسه توسط تیم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز طبی کودکان درمان می شوند.

مرعشی با اشاره به انجام جراحی پیوند انگشت پا به دست توسط متخصصان اطفال کشور، تصریح کرد: سالانه حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار کودک در کشور با بیماری قلبی مادرزادی متولد می‌شوند، که توانستیم با انجام جراحی، حدود ۱۸ درصد از مرگ و میر کودکان با این بیماری جلوگیری کنیم.

وی افزود: هر شب ۳۲ مادر و کودک از یک هفته تا یک ماه اقامت داشته و خدمات توانبخشی نیز بعد از انجام جراحی و حتی بازگشت به محل زندگی خود دریافت می کنند و همچنین علاوه بر وجود پزشکان مجرب داخل کشور ۱۰۶ تیم بین المللی نیز برای درمان کودکان به ایران آمدند.

وی با ابراز ناخرسندی از اینکه اوقاف حکم تخلیه این موسسه را داده است، بر حمایت این سازمان برای پایداری این موسسه و جلوگیری از سرگردانی مادران و بیمارانی که برای درمان آمدند، تاکید کرد.

مرعشی همچنین بر ضرورت حمایت دولت از ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ زمینی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان بیش از ۵۰۰ تختخوابی در اختیار این مرکز قرار گرفت تا نخستین مرکز درمانی فوق تخصصی کودکان احداث شود ولی به علت شیوع بیماری کرونا و افزایش نرخ ارز متوقف شد./ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: