کد خبر: ۳۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفاآنلاین-دبیر انجمن علمی آترواسکلروز ایران گفت: طبق مطالعات صورت گرفته طی یک سال گذشته، شش درصد کودکان جهان مبتلا به پرفشاری خون هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مسعود اسلامی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با تاکید بر لزوم توجه به فشارخون کودکان به منظور پیشگیری از بروز بیماری های قلبی در بزرگسالی اظهار کرد: فشارخون بالای شریانی در کودکان یکی از عواملی است که در صورت عدم توجه کافی والدین به کنترل آن، در بزرگسالی منجر به بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.

وی افزود: چاقی کودکان نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به بیماری های قلبی است که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد چراکه طبق نتایج مطالعات صورت گرفته حدود 30 درصد کودکان چاق مبتلا به فشارخون بالا هستند و در اثر همین مساله در بزرگسالی به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

اسلامی مصرف میوه های تازه در رژیم غذایی روزانه در پیشگیری از بیماری های قلبی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مصرف منظم میوه احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 40 درصد کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید یک برنامه جامع ملی طراحی و پیشگیری از دوران کودکی آغاز شود، افزود: در این میان نقش خانواده ها، اولیای مدارس و مطبوعات و رسانه ها در آموزش و ترویج فرهنگ پیشگیری بسیار حائز اهمیت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: