کد خبر: ۳۴۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 18
کارشناسان می‌گویند یک روش ساده و در عین حال کارآمد برای افزایش میل جنسی و تحریک شهوت، مطالعه کتاب‌های مرتبط با این حوزه است.

شفا آنلاین:سلامت جنسی>گرچه شاید در نگاه نخست، معرفی کتاب به عنوان ابزاری برای تحریک میل جنسی ، امری غیرجنسی و حتی کسل‌کننده به نظر برسد، اما مطالعات نشان می‌دهد که مطالعه آثار ادبی شهوانی و همچنین کتاب‌های خودیاری در این زمینه، می‌تواند میل جنسی را به طور چشمگیری افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاین  الکس ترکولجیا، مشاور روابط زناشویی و جنسی، که در یک مرکز درمانی چندرشته‌ای فعالیت می‌کند، می‌گوید کاهش میل جنسی شایع‌ترین مشکلی است که در مراجعات مردم به او مشاهده می‌شود. براساس آمارها، یک نفر از هر سه زن بین سنین ۳۰ تا ۵۹ سال، در برهه‌ای از زندگی خود با کاهش شدید میل جنسی روبرو خواهد شد.

ترکولجیا توضیح می‌دهد که معیارهای از پیش تعیین شده‌ای برای ارزیابی اینکه میل جنسی کسی کم است یا نه، وجود ندارد. اما اگر شخص احساس کند در مقایسه با گذشته نسبت به رابطه جنسی بی‌میل شده، آن زمان برای بازنگری و تلاش در افزایش میل جنسی اوست.

یکی از روش‌هایی که توصیه می‌شود، مطالعه آثار ادبی شهوانی و محتوای آموزشی مرتبط است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که خواندن کتاب‌های کمک‌خودیاری جنسی و آثار ادبی شهوانی، در میان زنان سبب افزایش چشمگیر میل جنسی، برانگیختگی، توانایی ارگاسم و رضایت جنسی کلی شده است. این مطالعه همچنین بیان می‌کند که این نوع مطالعات در کاهش درد ناشی از رابطه جنسی نیز مؤثر است.

ترکولجیا می‌گوید: دلیل اینکه فکر می‌کنم مطالعه آثار شهوانی راهی عالی برای تحریک میل جنسی و شهوت است، این است که معمولا ربطی به صفحه‌نمایش‌ها و گجت‌های الکترونیکی ندارد و قوه تخیل و ذهن خلاق شما را درگیر می‌کند.

وی همچنین پیشنهاد می‌کند افراد کتاب‌های آموزشی در این زمینه را نیز مطالعه کرده و با شریک جنسی خود نیز در میان بگذارند تا هر دو درک مشترکی از مسائل جنسی داشته باشند.

از جمله کتاب‌های پیشنهادی در این زمینه می‌توان به "بیا همانطور که هستی" اثر امیلی ناگوسکی، "روسپی اخلاقی" نوشته داسی ایستون و جنت هاردی، "جفت‌گیری در اسارت" از استر پرل و همچنین "بدن یادگار نگه می‌دارد" اشاره کرد.

اگرچه مطالعه کتاب نمی‌تواند تنها راه حل مشکل کاهش میل جنسی باشد، اما یکی از اجزای مهم افزایش میل بر اساس فرمول ارائه شده در کتاب "بیا همانطور که هستی" شامل ایجاد محیطی پر از نوازش‌های غیرجنسی، کاهش استرس و ایجاد برانگیختگی صریح است که مطالعه در کنار سایر تمرینات می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: