کد خبر: ۳۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 15
نرخ جریمه «تخلفات تبلیغات در صورت تکرار برای مرتبه سوم»، به بیش از یکصد میلیون تومان افزایش خواهد یافت که عدد دقیق آن پس از اخذ مصوبه هیات محترم وزیران اعلام می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>بهزاد ولی‌‌‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: بسیاری از استندهای نگهداری سیگار، حالت تبلیغاتی دارند؛ به‌‌‌نحوی که از نورپردازی و چراغ‌‌‌های نئونی برخوردار هستند. بسته به شرکت توزیع‌‌‌کننده، سیگارهایی در ردیف‌‌‌های اول این قفسه‌‌‌ها با نشان شرکت‌های دخانی مربوطه چیده شده و تبلیغات فریبنده در مورد این نوع سیگار خاص روی قفسه انجام می‌شود. 

به گزارش شفاآنلاین:آن دسته از استندهای نگهداری سیگار که منطبق بر ضوابط در نظر گرفته شده نیستند، باید حذف شوند. 
براساس قانون «جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات»، جرایم قانون جامع کنترل دخانیات باید هر ۳ سال یک‌بار بازنگری شود. جرایم این قانون برای آخرین بار در سال ۹۸ بازنگری شد. پیشنهاد افزایش جرایم با احتساب میزان تورم از سوی وزارت بهداشت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است و پیگیر اخذ مصوبه هیات وزیران هستیم.
 بر این اساس، نرخ جریمه «تخلفات تبلیغات در صورت تکرار برای مرتبه سوم»، به بیش از یکصد میلیون تومان افزایش خواهد یافت که عدد دقیق آن پس از اخذ مصوبه هیات محترم وزیران اعلام می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: