کد خبر: ۳۴۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 08
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی ۱۴۰۳، از رایزنی با دولت برای اصلاح آن خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>ایرج خسرونیا، به موضوع تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکان متخصص داخلی می‌خواهد همگام با دولت قدم بردارد، اما آنچه برای رشد تعرفه‌های ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است، مورد رضایت ما نیست.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با آنچه در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شده بود، موافق است.

خسیرونیا با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی هرگز نمی‌خواهد افزایش تعرفه‌ها از جیب مردم پرداخت شود، تصریح کرد: مردم به اندازه کافی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و انتظار داریم بیمه‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا، بیمه‌ها هستند که تعرفه‌ها را پرداخت می‌کنند.

خسرونیا با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی هم مثل سایر اقشار جامعه هزینه زندگی دارد و جدا از مردم نیست، افزود: همه خدماتی که دولت ارائه می‌دهد، با نرخ تورم افزایش یافته؛ اما تعیین تعرفه‌های پزشکی منطبق با تورم نیست.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: جامعه پزشکی ملتهب است و همین موضوع باعث شده شاهد مهاجرت و خروج پزشکان از کار درمانی باشیم.

وی با اشاره به درخواست پزشکان متخصص داخلی برای اصلاح تعرفه‌های ۱۴۰۳، افزود: سازمان نظام پزشکی هم در حال رایزنی با دولت است که این تعرفه‌ها اصلاح شود.

خسرونیا گفت: نرخ واقعی ویزیت متخصص داخلی بر اساس مخارج مطب داری، ۷۰۰ تومان برآورد شده است که ما هرگز چنین تعرفه‌ای را از مردم نمی‌گیریم، بلکه عدد مورد نظر ما بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: