کد خبر: ۳۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 01
افرادی که در معرض نور خورشید برای دریافت ویتامین D قرار نمی‌گیرند، می‌توانند با مصرف روغن کبد ماهی به بهبود سلامت استخوان‌ها و دندان‌های خود کمک کنند.

شفاآنلاین>سلامت>مصرف روغن کبد ماهی باعث بهبود سلامت استخوان، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت پوست، ارتقای سلامت چشم‌ها و کاهش التهاب می‏‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:روغن کبد ماهی از جمله روغن‌های خوراکی است که از انواع ماهی‌ها مانند ماهی تن، ماهی قزل‌آلا و ماهی ساردین گرفته می‌‎شود، این روغن از دیرباز به دلیل مزایای سلامتی فراوان مورد توجه بوده است، زیرا سرشار از مواد مغذی حیاتی مانند اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین A و ویتامین D است که به بهبود سلامتی کمک می‌کند، در ادامه به بررسی دیگر مزایای روغن کبد ماهی می‌پردازیم:

بهبود سلامت استخوان

ویتامین D که برای سلامت استخوان‌ها و جذب کلسین ضروری است، به میزان زیادی در روغن کبد ماهی یافت می‏‌شود، حفظ استخوان‌های قوی و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و شکستگی نیاز به مصرف کافی ویتامین D دارد؛ افرادی که در معرض نور خورشید برای دریافت ویتامین D قرار نمی‌گیرند، می‌توانند با مصرف روغن کبد ماهی به بهبود سلامت استخوان‌ها و دندان‌های خود کمک کنند.

تقویت سیستم ایمنی

دیگر ترکیب موجود در روغن کبد ماهی، ویتامین A است که برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است، این ماده دفاعی بدن را در برابر عفونت‌ها تقویت می‌کند، رشد گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و به کنترل پاسخ ایمنی کمک می‌کند، استفاده مکرر از روغن کبد ماهی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و خطر ابتلاء به آنفلوآنزا و سرماخوردگی را کاهش دهد.

بهبود سلامت پوست

اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین A و ویتامین D موجود در روغن کبد ماهی به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند، ایجاد پوست صاف نتیجه حمایت این مواد مغذی از سنتز کلاژن، کاهش التهاب و حفظ رطوبت پوست است؛ مکمل‌های حاوی روغن کبد ماهی می‌تواند با کاهش علائم اختلالات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه به داشتن پوستی سالم کمک کند.

ارتقای سلامت چشم‌ها

اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A موجود در روغن کبد ماهی به ارتقای سلامت چشم‌ها کمک می‌کند، ویتامین A در شبکیه برای تولید رنگدانه‌های بینایی ضروری است و اسیدهای چرب امگا ۳ از افراد در برابر دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن و سندرم خشکی چشم محافظت می‌کند، مصرف روغن کبد ماهی به طور منظم ممکن است باعث جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به بینایی شود.

کاهش التهاب

بیماری‌های خود ایمنی، آرتریت و بیماری‌های قلبی با التهاب مزمن مرتبط هستند؛ اسیدهای چرب امگا ۳ که ضد التهاب هستند، به مقدار زیادی در روغن کبد ماهی یافت می‌شوند، گنجاندن روغن کبد ماهی در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن و همچنین درد و تورم ناشی از اختلالات التهابی کمک کند.ایمنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: