کد خبر: ۳۴۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 28
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که سطح رضایت عمومی از خدمات نظام سلامت در این کشور به پایین‌ترین حد رسیده است.
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه بی‌اس‌ای صورت گرفته است، تنها ۲۴ درصد از مردم گفته‌اند که در سال گذشته میلادی از عملکرد سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) رضایت داشته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین:مابقی شرکت کنندگان در این نظرسنجی، به دلیل مسائلی چون دسترسی ضعیف به پزشک عمومی و زمان طولانی انتظار برای دریافت خدمات درمانی ابراز نارضایتی کرده‌اند. در واقع از اورژانس گرفته تا خدمات دندانپزشکی، رضایت عمومی در انگلیس از تمام خدمات حوزه بهداشت در پایین ترین سطح از سال ۱۹۸۳ قرار دارد که جمع‌آوری آمارها آغاز شد.

وقتی از مردم پرسیده شد که مهم ترین اولویت سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس را چه می‌دانند، ۵۲ درصد خواهان تسهیل اخذ نوبت پزشک عمومی (GP) و ۵۱ درصد افزایش شمار کادر درمان شدند. طبق این نظرسنجی ۸۴ درصد مردم انگلیس معتقدند که ان‌اچ‌اس با مشکل شدید مالی مواجه است و ۴۸ درصد هم تاکید داشتند که دولت باید مالیات‌ها را برای تامین بودجه این سازمان افزایش دهد.

در گزارش موسسه بی‌اس‌ای هم آمده است: «یک دهه کمبود بودجه، نیروی کار و به دنبال آن شیوع یک بیماری همه گیر جهانی، ان‌اچ‌اس را در وضعیت بحرانی قرار داده است.»

به گزارش ایرنا، خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

این نهاد بهداشتی در حال حاضر ۶۴ میلیون و یک‌صد هزار نفر را در کل بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد که ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفرشان در انگلیس هستند.

بودجه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بالغ‌بر ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بوده و این رقم اکنون به حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده است که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

دولت انگلیس در حال حاضر به‌منظور کاهش کسری بودجه و سامان‌دهی به اوضاع اقتصادی به کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت متوسل شده است؛ اقدامی که اعتراض و اعتصاب کارکنان بخش درمان را در پی داشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: