کد خبر: ۳۴۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 28
وزارت بهداشت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد جان باختن دو نفر و بستری شدن بیش از ۱۰۰ نفر در پی مصرف مکمل های رژیمی نگرانی‌از مسائل مربوط به حوزه سلامت را در این کشور افزایش داده است.
شفاآنلاین>سلامت>این شرکت داروسازی در اوزاکا گزارش داد که یک نفر پس از حدود سه سال مصرف مکمل رژیمی «بنی کوجی» یا «مخمر برنج قرمز» به علت بیماری کلیوی جان خود را از دست داده است. پس از برگزاری جلسه‌ای با این شرکت، مرگ فردی دیگر به وزارت بهداشت کار و رفاه ژاپن گزارش شد.

به گزارش شفاآنلاین:شمار افرادی که پس از مصرف این مکمل‌ها در بیمارستان بستری شده اند به ۱۰۶ نفر رسیده است و دولت ژاپن گفته است این محصولات را بررسی می‌کند.

احتمال می‌رود علت مرگ این افراد مصرف مکمل‌های حاوی مخمر برنج قرمز باشد. هفته گذشته داروسازی کوبایاشی داوطلبانه پنج محصول خود را از جمله حدود ۳۰۰ هزار بسته مکمل «بنی کوجی» که کاهش دهنده کلسترول عنوان شده بودند را از بازار جمع آوری کرد.

این شرکت گفت این فرد از آوریل ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۴ به شکل منظم ۳۵ بسته مکمل «کاهش دهنده کلسترول» سفارش داده است و افزود که رابطه علی میان مصرف این مکمل و مرگ این فرد در ماه گذشته میلادی را بررسی می‌کند.

فوت فرد دوم پس از آن تایید شد که وزارت بهداشت و سازمان امور مشتریان جلسه استماعی با مقامات این شرکت داروسازی برگزار کرد تا نحوه پاسخگویی این شرکت به پرونده‌ها را بررسی کند.

شرکت داروسازی کوبایاشی از همه شرکت‌هایی که به آن‌ها «بنی کوجی» عرضه کرده، خواسته است تا داوطلبانه محصولاتی که حاوی این ماده هستند را از بازار جمع آوری کنند. این حادثه محصولات دیگری مانند نان، شیرینی و خمیر سویا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

رسانه های محلی گفته‌اند که در چین فروش آنلاین این محصولات تعلیق شده است. عرضه این محصولات در تایوان نیز متوقف شده است.

رسانه های چین به این احتمال اشاره کرده اند که فرآیند تخمیر «بنی کوجی» ممکن است ماده سمی سیترینین را تولید کند که می تواند منجر به بیماری کلیوی شود، اما داروسازی کوبایاشی گفته است که این مخمر حاوی سیترینین نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: