کد خبر: ۳۴۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 18
جالب است بدانید که فقط بین ۴ تا ۷ درصد سیگاری ها بدون دارو یا کمک خارجی می توانند سیگار را برای همیشه ترک نمایند.

شفا آنلاین>سلامت>ترک سیگار یک آرزوی بزرگ برای افراد سیگاری به شمار می آید. قطعا در کنار هزاران روش برای ترک سیگار ترک سیگار با معجون خانگب هم به گوشتان خورده است. ما قصد داریم در این بخش در مورد معجون خانگی برای ترک سیگار صحبت نماییم. با ما همراه باشید تا بتوانید خود را برای ترک سیگار خیلی عالی آماده سازید.

به گزارش شفا آنلاین:جالب است بدانید که فقط بین ۴ تا ۷ درصد سیگاری ها بدون دارو یا کمک خارجی می توانند سیگار را برای همیشه ترک نمایند. وقتی داروها و یا کمک های دیگر را بررسی می‌کنیم این آمار به ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند. به هیچ عنوان سعی نکنید تا به صورت ناگهانی و یکباره سیگار را ترک کنید.

ترک سیگار اصلا نباید به صورت یکباره و بدون هیچ دانشی اتفاق بیفتد چرا که  بصورت یکباره فقط نیروی درونی ‌فرد را بیش‌تر تحلیل می ‌برد. همه می دانیم که مصرف سیگار بسیار بد است و موجب بروز بیماری ها و سرطان های مختلف در بدن می شود و به سلامتی فرد سیگاری بسیار صدمه وارد می سازد. مواد شیمیایی سمی که  درون سیگار وجود دارد باعث می شود تا بدن فرد را آلوده نماید و فرد را معتاد به سیگار نگه‌ دارد.

علائم هایی که ترک سیگار دارد آزار دهنده اما به طول نمی انجامد. پس از این که فرد سیگاری سیگار را ترک می نماید بدنش با سرعت بهبود پیدا می کند برخی از علائم بد را از بین میبرد.

کلی از موادهای شیمیایی و قطران هایی که در سیگار بوده و در ریه فرد تجمیع شده است با مرور زمان از بدن فرد سیگاری خارج می گردد.

منظور از ترک سیگار چیست؟ و برای ترک سیگار چه کنیم؟ 

راه ترک سیگار در زبان عامیانه تعریف ساده‌ ای است، اما در پزشکی عبارت است از فرآیند ترک مواد مخدرکه  حاوی نیکوتین مانند تنباکو و نیکوتین موجود در انواع موادهای مضر سیگار و قلیان. سم ‌زدایی و از بین رفتن نیکوتین از بدن روند نسبتا طولانی و سختی را در پیش دارد. مهمترین موردی که باید در فرد سیگاری باشد اراده و تصمیم محکم او می باشد فرد در این راه باید اراده بالایی داشته باشد، چرا که ترک مصرف سیگار با کاهش دوپامین در مغز همراه است که در برخی احساس افسردگی، کلافگی و حتی افکار منفی به دنبال فرد می آید. مصرف دخانیات یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ‌ ومیر در جهان به شملر می آید. ترک سیگار و تنباکو قلیان می ‌تواند خطر بروز بیماری‌ هایی از جمله موارد زیر را کاهش دهد:

بیماری سرخرگ کرونری

انواع سرطان ها از جمله سرطان ریه و سرطان پستان

مشکلات نعوظ و زناشویی

فشار خون

سکته قلبی

آلزایمر

پوسیدگی دندان

معجونی شگفت انگیز برای ترک سیگار با عسل !

در این بخش ما معجونی که با عسل همراه می باشد را به شما معرفی می کنیم تا  برای روش ترک سیگار بتواند تا حدودی موثر باشد و جلوی سیگار کپشیدن شما را بگیرد. چرا که این خوراکی کاملا طبیعی بوده و می‌ تواند برای تسریع بهبود بدن شما مفید باشد

مواد لازم:

ریشه زنجبیل (ساییده ‌شده)

400  گرم پیاز (خرد شده)

دو قاشق چای ‌خوری پودر زردچوبه

400  گرم شکر یا عسل

یک لیتر آب

در ابتدا آب را بجوشانید. وقتی به جوش آمد، سپس شکر یا عسل، پیاز خردشده، و زنجبل ساییده را به آن اضافه نمایید. بعد از این‌ که حدود 5 دقیقه جوشید، به کم کردن حرارت بپردازید، به‌ صورتی که محلول همچنان بجوشد. پودر زردچوبه را اضافه کنید. اجازه بدهید آن ‌قدر بجوشد که حجم محلول تقریبا نصف شود. آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. بعد از این‌ که تقریبا به دمای اتاق رسید، آن را در یخچال نگه‌ داری کنید.

صبح به صورت ناشتا آن را بنوشید اما دقت داشته باشید که هیچی قبل از آن میل نکنید، دو قاشق پر از آن را  میل نمایید. شب بعد از غذا نیز دو قاشق دیگر میل فرمایید. این مواد وقتی با هم ترکیب می‌شوند فرآیند سم‌ زدایی بدن را فوق ‌العاده تقویت می‌ نماید

یکی از ادویه های شگفت ‌انگیز که باعث تسکین التهاب می گردد زرد چوبه  می باشد. که این ادویه همانند یک آنتی ‌باکتریال و ضدعفونی‌ کننده عمل می‌کند و خواص ضد ویروسی قوی را در پی دارد. پیاز به ‌طور ویژه به پاکسازی ریه‌ ها کمک می‌کند، به پاکسازی سموم از بدنمی پردازدد و از عفونت و بیماری جلوگیری می‌ نماید. همچنین زنجبیل برای تنظیم عملکرد های کل طبیعی بدن و پاکسازی سموم  بسیار خوراکی مفیدی می باشد.

همان‌طور که قبلا گفتیم، ترک سیگار در کلینیک ترک سیگار دشوار است؛ بنابراین از کمک گرفتن و آگاه کردن دیگران از هدفتان نترسید

نتیجه گیری

توجه کنید که روش ترک سیگار بسیار حائز اهمیت می باشد و فرد نباید سرخود اقدام به انجام کاری نماید و همچنین به هیچ عنوان نباید گول تبلیغات و داروها را خورد چرا که همین داروها در برخی افراد عوارض هایی را به وجود می آورد که باعث می شود فرد دیگر نتواند جبران نمایند بنابراین حتما باید زیر نظر مجموعه ترک سیگار همانند خانه رها زیر نظر افراد متخصص و مجرب اقدام به ترک نماید.

خانه رها با تجربه بالا و دانش و افراد متخصصی که در اختیار دارد به هزاران نفر از افراد کمک کرده تا به راحتی تنها در چند روز برای همیشه از این ماده مضر سمی در امان بمانند و دیگر هیچ وقت آن را مصرف ننمایند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: