کد خبر: ۳۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 14
سید‌سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغات کالاهای سلامت‌محور ممنوع است، اظهار کرد: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالاهای سلامت‌‌‌محور اعم از داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌‌‌ها، فرآورده‌‌‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.
شفا آنلاین>سلامت>تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالاهای سلامت‌‌‌محور اعم از داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌‌‌ها، فرآورده‌‌‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است. سید‌سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغات کالاهای سلامت‌محور ممنوع است، اظهار کرد: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالاهای سلامت‌‌‌محور اعم از داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌‌‌ها، فرآورده‌‌‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: هیچ‌‌‌یک از افراد از جمله کادر درمان و غیر‌کادر درمان به استناد قانون، مجاز به تبلیغ دارو و مکمل در فضای مجازی و شبکه‌‌‌های اجتماعی نیستند و تنها می‌توانند در جنبه آموزش‌‌‌های عمومی مربوط به این کالاها همچون عوارض مصرف داروها، تداخلات دارویی و... اطلاع‌‌‌رسانی کنند. وی ادامه داد: این فعالیت‌‌‌ها توسط هرشخصی که در فضای مجازی انجام شود به صورت کامل از لحاظ قانونی منع شده است. اسماعیلی گفت: در حوزه سلامت، تفاوتی با سایر حوزه‌‌‌ها وجود دارد و در حوزه سلامت، عدم‌تقارن اطلاعات بین افراد مصرف‌کننده و تجویزکننده دارو وجود دارد و بنابراین مهم‌ترین نقشی که دولت دارد این است که به این موضوعات ورود و از حق مصرف‌کننده دفاع کند.سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کارشناسان سازمان غذا و دارو و معاونت‌‌‌های غذا و داروی استان‌‌‌ها گزارش‌‌‌های واصله درباره تبلیغات دارو در فضای مجازی را به صورت دائمی رصد می‌کنند و سایت‌‌‌ها و صفحات مجازی تبلیغ‌‌‌کننده این کالاها را بررسی می‌کنند و تخلفات افراد در فضای مجازی از نظر تبلیغات داروها را بلافاصله به مراجع قضایی معرفی می‌کنند تا برخورد لازم با آن صورت بگیرد./دنیای اقتصاد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: