کد خبر: ۳۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 10
می‎توان برای رفع مشکلات نعوظ اقداماتی انجام داد که یکی از آنها مربوط به تغییر رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم است.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>تقویت نعوظ در بسیاری از مردان موجب افزایش اعتماد به نفس و البته انحام فعالیت جنسی لذت بخش‌تر می‌شود. 

به گزارش شفا آنلاین:می‎توان برای رفع مشکلات نعوظ اقداماتی انجام داد که یکی از آنها مربوط به تغییر رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم است. 

به عبارت دیگر، یکی از بهترین کارها برای تقویت نعوظ در مردان، مصرف مواد غذایی است که در عین اینکه سلامت بدن، مواد مغذی، ویتامین‏ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین میکند، می تواند در عملکرد بهتر دستگاه تناسلی هم تاثیر داشته باشد. 

از طرف دیگر، بهبود رژیم غذایی ممکن است بیماری‎های دیگری مانند بیماری‏های قلبی و عدم تعادل هورمونی را بهبود ببخشد که در جلوگیری از اختلال نعوظ موثر است. این مطلب سلامت برخی از این موارد غذایی و اثرات آنها روی نعوظ را بررسی کرده است.

۱.اسفناج برای افزایش سطح تستوسترون

اسفناج منبع غنی از فولات است و جریان خون بدن را تقویت میکند. اسید فولیک نقش مهمی در عملکرد جنسی مردان دارد و کمبود آن با اختلالات نعوظ مرتبط است. اسفناج پخته شده حاوی 66 درصد اسید فولیک مورد نیاز روزانه بدن است. علاوه بر این، اسفناج حاوی مقدار کافی منیزیم است که به بهبود و تحریک جریان خون کمک می‏کند و موجب افزایش سطح تستوسترون خون می‎شود.

۲.تقویت نعوظ با قهوه

تقویت نعوظ، مطالعات نشان داده است نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز موجب تقویت نعوظ می‏شود و از اختلال آن جلوگیری می‎کند. کافئین به عنوان منبع معتبر برای بهبود جریان خون از طریق شل کردن رگ‏ها و عضلات شناخته شده است.


۳.چای سبز و تقویت نعوظ

نقش چای سبز در کاهش وزن شناخته شده است و بسیاری از افراد نوشیدن آن را در لیست نوشیدنی‌های خود قرار داده‌اند، چرا که خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد. اما کمتر کسی می‏داند که این نوشیدنی پرطرفدار با تولید اکسید نیتریک، باعث گشاد شدن عروق و افزایش جریان خون می‏شود که نقش مهمی در تقویت نعوظ دارد.

۴.پوست سیب برای جلوگیری از سرطان پروستات

تقویت نعوظ، سیب دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، اما یکی از مزایای کمتر شناخته شده آن مربوط به سلامت آلت تناسلی مردانه است. پوست سیب حاوی ترکیب فعال اسید اورسولیک است. این ترکیب برای جلوگیری از رشد سلول‏های سرطانی پروستات موثر است. انگور، توت و زردچوبه نیز اثرات مشابهی دارند. منابع معتبر نشان می‏دهند مردانی که به طور کلی میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‏کنند، شانس بیشتری برای غلبه بر سرطان پروستات دارند.

۵.تقویت نعوظ با آواکادو

تقویت نعوظ، شاید باور نکنید ولی آزتک ها که آووکادو را به جهان نشان دادند به آن درخت بیضه می‏گفتند. آووکادو منبع عالی چربی های سالم، پتاسیم و ویتامین‏ها است و موجب تقویت روحیه می شود. همچنین دارای ویتامین E و روی (Zinc) است که هر دو اثرات مثبتی بر میل جنسی و قدرت باروری مردان دارند. روی موجب افزایش سطح تستوسترون آزاد در بدن و ویتامین E ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشد که در تقویت نعوظ موثر هستند.

۶.نقش فلفل چیلی در تقویت نعوظ

مطالعات نشان داده است میزان تستوسترون مردانی که غذاهای پرادویه مصرف می‏کنند، بالاتر از حد متوسط است. کپسایسین (capsaicin) که در سس تند و فلفل چیلی یافت می‏شود، باعث ترشح اندورفین (هورمون احساس خوب) و تقویت میل جنسی می‏شود.

۷.هویج سلامتی اسپرم را حفظ می کند

تقویت نعوظ، هویج، این ابر غذای باروری هم تعداد اسپرم و هم تحرک آن را بهبود می‏خشد. تحقیقات نشان می‏دهد این امر به دلیل کاروتنوئیدهای موجود در هویج است که مسئول ایجاد رنگ نارنجی سبزیجات نیز می‏باشد.


۸.جو دوسر و تقویت نعوظ مردان

تقویت نعوظ، ممکن است وقتی به انواع غذاهای دنیا که منجر به تقویت جنسی می شوند، بلغور جو دوسر به ذهنتان خطور هم نکند. جو دوسر می‏تواند برای رسیدن به ارگاسم مفید باشد و نوع وحشی آن، به عنوان یک منبع برای افزایش میل جنسی قلمداد می شود. آمینو اسید آرژنین موجود در جو دوسر نیز به عنوان منبع معتبر برای درمان اختلال نعوظ شناخته شده است. ال آرژنین مانند ویاگرا به رگ‏های خونی آلت تناسلی کمک می‏کند، که برای تقویت نعوظ و رسیدن به ارگاسم ضروری است. اسیدهای آمینه موجود در جو دو سر، رگ‏های خونی را شل و به درمان اختلال نعوظ کمک می‏کنند.

۹.تقویت نعوظ مردان با گوجه

تقویت نعوظ، مواد غذایی غنی از لیکوپن، مانند گوجه فرنگی و هندوانه، ممکن است به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کنند. گوجه فرنگی همچنین ممکن است برای باروری مردان مفید باشد، چرا که موجب بهبود کیفیت و غلظت اسپرم می‏شود.

۱۰.میوه‏ ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات

مواد مغذی موجود در بسیاری از میوه‏ ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات به بهبود جریان خون در بدن از جمله آلت تناسلی مردانه کمک می‏کند و جریان خون بیشتر در آلت تناسلی، یکی از کلیدهای نعوظ سالم و مداوم است. میوه‏ های سرشار از آنتی اکسیدان و آنتوسیانین (anthocyanin) مانند بلوبری، می‏توانند به محافظت از بافت‏های بدن کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری‏های قلبی را کاهش دهند. غذاهای حاوی B-12 هم می‏تواند به پشتیبانی از سایر عملکردهای بدن کمک کنند که در نهایت به تقویت نعوظ منجر می شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: