کد خبر: ۳۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 10
دیروز وزیر کشور دولت انقلابی بار دیگر از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کرد و گفت: «امر به معروف نیازی به مجوز ندارد!»
شفا آنلاین>جامعه>رییس کمیسیون قضایی مجلس انقلابی از ارسال لایحه حجاب به شورای نگهبان خبر داد تا این لایحه برای سومین نوبت روی میز ۶ فقیه و ۶ حقوقدان این نهاد قرار گیرد.

 به گزارش شفا آنلاین: موسی غضنفرآبادی در حالی از ارسال لایحه حجاب به شورای نگهبان خبر داده که این لایحه پیش از این، در دو مرحله بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشته و کماکان بلاتکلیف است.
آنچه به تازگی یکی از نمایندگان مجلس درخصوص کسر ۳ میلیون تومان از حساب شهروندان به ‌اصطلاح «بدحجاب» بدون اطلاع آنها، با واکنش انتقادی بسیاری از ناظران مواجه شده، دیروز وزیر کشور دولت انقلابی بار دیگر از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کرد و گفت: «امر به معروف نیازی به مجوز ندارد!» احمد وحیدی که در نخستین آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر حاضر شده بود، با قدردانی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفت: «نباید جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دچار غفلت شود. برخی به‌ دنبال استخفاف این امر مهم هستند، در حالی که ما به آن افتخار می‌کنیم. در این امر نباید از حرف‌ها و طعنه‌های کسی ناراحت شویم؛ برخی معاندند و برخی هم نسبت به موضوع فهم کافی ندارند.» وزیر کشور با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک «پدیده مترقی» است، موضوع حجاب را مساله جدی دانست و گفت: «امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد، بلکه الزامی برای همه مومنان است!»همزمان سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه بقیه‌الله در سخنانی در همین مراسم با تاکید بر اینکه «حسرت می‌خورم که به دلیل مشکل جسمی نمی‌توانم کف میدان همراه شما باشم»، خطاب به آمران معروف و ناهیان منکر گفت: «دست و بازوی برادران و گوشه چادر خواهرانم را می‌بوسم!» او که در سال‌های گذشته، در قامت فرمانده ‌کل سپاه فعالیت می‌کرد، گفت: «به فکر توسعه اقدامات خود باشید. با همکاری شهرداری تهران در کنار مترو تئاترشهر، در سایر ایستگاه‌های مترو هم باید فعالیت خود را شروع کنیم. البته حتی اگر در سایر ایستگاه‌ها هم کارمان را توسعه ندهیم، فعالیت‌های ما در مترو تئاترشهر متوقف نخواهد شد، اما می‌خواهیم با توسعه اقدامات خود، زودتر بساط فتنه بی‌حجابی را خنثی کنیم.»
در این میان به ‌ویژه پس از آنچه که امیرحسین بانکی‌پور‌فرد در قامت نماینده اصفهان در مجلس انقلابی در مورد کسر جریمه بی‌حجابی از حساب بانکی مردم مطرح کرد، انتقادها به این لایحه افزایش یافته است. چنانکه محمدجواد آذری‌جهرمی در کانال تلگرامی خود به این موضوع اشاره کرد و نوشت: «مطابق استدلال برخی مجلسیان در ایران، حرمت الهی بی‌حجابی به اندازه سه‌دهم درصد حرمت قتل غیرعمد است. به عبارتی آثار ۳۰۰ بی‌حجاب در جامعه معادل آثار یک قتل غیرعمد در ماه غیرحرام است. احتمالا اینها در مورد میزان حرمت اقداماتی چون فساد موسوم به‌ چای دبش نظری ندارند، چون سوال یا تحقیقی در این مورد نکرده‌اند، چه برسد به وضع قانون! با این سبک از حکمرانی، مظلوم‌تر از «دین» سراغ دارید؟!»
همزمان یکی از نمایندگان مجلس انقلابی نسبت به کلیت لایحه حجاب انتقاد کرد و به ایلنا گفت: «عواقب لایحه حجاب میوه درختی است که «من غیر‌حق» در مجلس کاشت. این موضوع نمکی بر زخم ملت خواهد بود!» احمد علیرضابیگی با انتقاد نسبت به اظهارات بانکی‌پورفرد در مورد کسر جریمه از حساب بانکی مردم گفت: «بالاخره این بنیان غلطی بود که گذاشته شد و لایحه حجاب به‌ جای اینکه در صحن علنی مجلس بررسی شود، رفت و اصل هشتاد و پنجی شد که پیش‌بینی هم می‌شد، چنین تبعاتی را به بار بیاورد.»/جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: