کد خبر: ۳۴۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 09
سندروم درد میوفاسیال یک بیماری مزمن مربوط به درد است. در این بیماری فشار بر نقاط حساس در عضلات، سبب درد در قسمت‌های به ظاهر نامربوط بدن می‌شود. یک نقطه آغازگر فعال در اطراف شانه به‌وجود می‌آورد که با تحریک آن نقطه، علائم بیماری آغاز می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>شانه یخ‌زده یک اختلال شایع است که باعث درد، سفتی و از دست دادن دامنه حرکتی طبیعی شانه می‌شود. ناتوانی ناشی از آن نیز می‌تواند جدی باشد. این بیماری معمولا افراد ۴۰ تا ۶۰ ساله را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و زنان نیز بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند. علائم شانه یخ‌زده عبارتند از سفتی که در ابتدا بدتر می‌شود، اما به‌تدریج با گذشت زمان شروع به بهبودی می‌کند. درد مبهم و دردناکی که با پیشرفت بیماری افزایش می‌یابد و ممکن است با حرکت دادن بازو بدتر شود. مشکل شانه یخ‌زده ممکن است 2 تا 9 ماه طول بکشد. اگرچه درد ممکن است به آرامی بهبود یابد، اما سفتی شانه‌ها معمولا ادامه دارد و دامنه حرکت محدود می‌ماند. ندا مالک، فیزیوتراپ در مورد سندروم شانه یخ‌زده (Frozen shoulder) می‌گوید: سندروم شانه یخ‌زده به سندروم بالینی گفته می‌شود که با محدودیت حرکتی پسیو و اکتیو شانه همراه با درد شدید مفصل تظاهر می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین:هنوز دلیل مشخصی برای ابتلا به این بیماری وجود ندارد. اما عواملی که امکان ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کنند عبارتند از: دیابت، مشکلات تیروئید، تغییرات در هورمون‌ها مانند تغییرات هورمونی دوران یائسگی، آسیب‌دیدگی شانه، جراحی شانه، عمل جراحی قلب باز و بیماری دیسک گردن.
 ندا مالک می‌گوید: به‌طور کلی مکانیسم بیماری ناشناخته است ولی تئوری‌هایی برای ایجاد بیماری مطرح شده است: میو فاسیال پین. سندروم درد میوفاسیال یک بیماری مزمن مربوط به درد است. در این بیماری فشار بر نقاط حساس در عضلات، سبب درد در قسمت‌های به ظاهر نامربوط بدن می‌شود. یک نقطه آغازگر فعال در اطراف شانه به‌وجود می‌آورد که با تحریک آن نقطه، علائم بیماری آغاز می‌شود. گاهی نیز کشش‌های تکراری مزمن از محرک‌های احتمالی این نقطه آغازگر است. به‌گفته این فیزیوتراپ بورسیت بورس‌ها کیسه‌های کوچکی هستند که باعث روان‌تر شدن حرکت مفصل می‌شوند. وقتی بورسیت بورس‌ها ملتهب می‌شوند به آنها بورسیت می‌گویند که باعث بروز التهاب و در نتیجه ایجاد بیماری می‌شوند.
مالک می‌گوید: امروزه درمان‌های زیادی برای این بیماری وجود درد که اغلب شامل درمان‌های دارویی یعنی استفاده از داروهای ضد‌التهابی و مسکن‌ها می‌شود. همچنین انواع درما‌ن‌های فیزیوتراپی و نیز مصرف‌ داروهایی که درد و تورم را کاهش می‌دهند و نیز تمرینات کششی و حرکتی که فیزیوتراپ‌ها می‌دهند، می‌تواند باعث کاهش درد در این بیماری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: